کد خبر: ۱۱۰۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ 01 May 2023

اختصاصی هما خوزستان
مینا فراز

علم آموزی و کسب سواد در دنیای امروزی از نیاز های اجتناب ناپذیر است ، کسب سواد برای پیر، جوان، زن و مرد مهم است علم آموزی آن قدر ارزشمند است که در آیات قرآن بدان اشاره شده است. معلمان در وادی علم و دانش جایگاه بسیار ارزشمندی دارند و در زمینه تربیت و ارائه علم و دانش نقش خطیری بر عهده دارد.

معلمی از شغل های دوست‌داشتنی است صبر و استقامت معلم در طول ۹ ماه تحصیلی برای تدریس دروس مختلف به دانش آموزان مثال زدنی است. در تقویم برای پاسداشت معلمان دبیران اساتید روز دوازدهم اردیبهشت ماه به نام روز معلم نامگذاری شده است.

معلم از قشر های زحمتکش جامعه هستند که در راستای آموزش و پرورش هدایت استعدادهای نوبت تحصیل دانش آموزان شناسایی استعدادهای شاخص و جهت دهی جهت رشد و پرورش آنها نقش بسزایی دارند.

معلمان در هدایت فکری و زندگی کودکان، نوجوانان و جوانان نقش مهمی ایفا می کنند. دانش آموزان معلمان را الگو خود قرار می دهند، معلمان قدرت آموزش را در اختیار جوانان امروزی قرار می دهند، تا خوب بیاموزند.

معلمان می توانند نقاط قوت و ضعف هر محصل را ببینند و می توانند کمک و راهنمایی کنند تا آنها را به بر نقاط ضعف خود غلبه کنند و بالا ببرند یا آنها را بالاتر ببرند.

دراین میان معلمانی هستد که در مسیرهای سخت و صعب‌العبور با اخلاق و اراده محکم گام برمی دارند تا بتوانند در سرمای زمستان یا گرمای تابستان در کلاس درس حاضر شوند و فرزندان ایران از نعمت علم بهره مند شوند.

برای گرامیداشت معلم ها بهترین کار خوب درس خواندن و موفق شدن است آنها بسیار مشتاق هستند نتیجه زحمات خود را در درخشش و سربلندی دانش آموزان ببینند. معلمان هنرمندانه با بکارگیری روش های مختلف متون دروس را برای تفهیم بهتر ارائه می کنند‌.

دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری گرامی باد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار