مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه :
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه هشدارهای نارنجی هواشناسی زنگ خطری برای بروز صاعقه است، گفت: هنگام بروز پدیده زیانبار صاعقه ضمن توجه ویژه به نکات ایمنی، خارج از منزل نباشید.
کد خبر: ۱۱۰۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹ 30 April 2023
رحمت الله جلیلیان
افشین یگانه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه درباره بروز پدیده زیانبار صاعقه و افزایش آمار تلفات ناشی از آن اظهار کرد: صاعقه یک پدیده کاملا طبیعی است که برای جلوگیری از بروز آن اقدام خاصی نمی توان انجام داد اما توصیه ما به مردم این است که هنگام وقوع این حادثه، نکات ایمنی را جدی بگیرند.
 
وی با اشاره به آمار تلفات ناشی از این حادثه، افزود: متاسفانه امسال بر اثر بروز این پدیده ۴ هم استانی را که شامل ٣ نفر از شهرستان صحنه و ١ نفر از شهرستان گیلانغرب بود، از دست دادیم. 
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: این افراد هنگام صاعقه برای انجام اعمال کشاورزی بیرون از منزل بوده و دچار حادثه شدند لذا توصیه ما به شهروندان این است که هنگام بروز این پدیده خارج از منزل نباشند. 
 
وی راه حل پیشگیری از بروز حادثه بر اثر صاعقه را توجه جدی به هشدار های هواشناسی و ستاد مدیریت بحران دانست و گفت: در این بین هشدارهای نارنجی رنگ هواشناسی عمدتا حامل پیامی مبنی بر بروز خطر حوادث این چنینی است که لازم است از سوی مردم به آن توجه ویژه تری شود. 
 
وی گفت: در اطلاع رسانی های هشدار نارنجی عمدتا بر عدم چرای دام در مسیل و اطراف رودخانه ها تاکید شده است. 
 
یگانه تاکید کرد: صاعقه های اخیر خسارات مالی به بار نیاورد اما بارندگی و سیلاب ها در شهرستان ها عمدتا در حوزه کشاورزی خسارت هایی بر جای گذاشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار