استاندار یزد گفت: مولدسازی ظرفیت‌های دولتی، انقلاب اقتصادی و اجرایی در مسیر تکمیل پروژه های نیمه تمام است و باعث امیدآفرینی در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶ 29 April 2023

مهران فاطمی در نشست شورای اطلاع رسانی استان یزد افزود : هم اکنون ۶۵ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد و این در حالی است که کل بودجه استان در سال، بیش از هزار میلیارد تومان نیست لذا در صورت عدم افزایش قیمت ها تکمیل طرح های نیمه تمام استان بیش از ۶۵ سال زمان می برد.

وی ادامه داد: یکی از مطالباتی که در سفرهای رییس جمهور، وزرا و مسئولان استانی از سوی شهروندان مطرح می شود، تکمیل این پروژه های ناتمامی است و با بودجه های محدود دولتی نمی توان این طرح ها را تکمیل کرد، لذا مولدسازی ظرفیت های بلا استفاده ، زمینه تکمیل پروژه ها و امیدآفرینی را باعث می شود.

استاندار یزد گفت: بخش عمده ای از منابع حاصل از مولدسازی، برای تکمیل پروژه های مناطق محروم استفاده می شود که این موضوع اتفاق بزرگی در حوزه اقتصادی و عمرانی است و باید به نحو مطلوب از این فرصت بهره برداری شود.

رییس شورای اطلاع رسانی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح برخی شبهات در رسانه ها و گفت و گوها در خصوص طرح مولد از دو جهت مطرح می شود، بخشی ناشی از بی اطلاعی است و بخش دیگر از سوی افرادی و جریان هایی مطرح می شود که تاثیر اجرای این طرح را در تکمیل طرح های بر زمین مانده می دانند و لذا از این طریق سعی در سنگ اندازی در مسیر اقدامات دولت دارند، ، بنا براین ضروری است تا مدیران دستگاه‌ها با مدیریت اطلاع رسانی درست و با محوریت اداره کل اقتصاد و دارایی در زمینه اقناع افکار عمومی در خصوص اجرای این طرح جریان سازی رسانه ای ایجاد کنند.

فاطمی افزود: طرح مولدسازی نقاط مثبت بسیار زیادی دارد و اگر بصورت درست برای مردم بازگو شود از ثمرات و فواید آن مطلع خواهند بود همچنین امسال بسیاری از پروژه هایی که در دولت سیزدهم آغاز شده بود به اتمام می رسد و در راستای جهاد امیدآفرینی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی باید نسبت به اطلاع رسانی این فعالیت ها اقدام شود.

علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد نیز در این نشست گفت: هر گونه سئوالی یا ابهامی که در ارتباط با طرح مولدسازی مطرح می شود باید توسط مدیران دستگاه مربوطه در اسرع وقت پاسخ داده شود تا تاخیر در این زمینه باعث افزایش ابهامات در خصوص این طرح نشود و نشست های خبری نیز درباره این موضوع در حد لزوم برگزار شود .

احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: در جشنواره شهید رجایی امسال در شاخص عمومی ارزیابی عملکرد دستگاه ها میزان ارتباط با رسانه ها ، میزان حضور در رسانه های نوین ، تولید محتوای رسانه ای و میزان استقرار روابط عمومی الکترونیک، روشنگری و پاسخگویی به انتقادات و شبهات نیز از موارد ارزیابی دستگاه ها است .

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد نیز در این نشست گفت: در سال گذشته با مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ، مولد سازی در دستور کار دستگاهای اجرایی قرار گرفت و آیین نامه ها آن نیز ابلاغ شد و در حال انجام است.

محمد دهقان منشادی افزود: ۴۵۰ پروژه نیمه تمام در استان شناسایی و ثبت شده و در سال ۱۴۰۱ که بهترین عملکرد جذب اعتبارات استانی در تاریخ استان ثبت شده حدود ۲ هزار میلیارد تومان جذب شد و اگر به همین منوال اقدام شود و در صورت ثابت بودن فیمت ها ، بیش از سی سال تکمیل پروژه نیمه تمام استان زمان می برد .

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان یزد گفت: کلیه دستگاه‌های که دولتی یا دستگاه هایی که از بودجه دولتی استفاده می کنند مشمول طرح مولد سازی هستند و همچنین برای تکمیل پروژه های عمرانی از درآمدها این محل استفاده خواهد شد و پرداخت هزینه های جاری از این محل غیرقانونی است.

دهقان منشادی اظهار داشت: مدت قانونی این مصوبه ۲ سال است که ۶ ماه گذشته و همچنین باید کلیه مصوبات و هزینه ها در سایت مولدسازی دولت بصورت شفاف ارائه و در دسترس عموم قرار گیرد،

در این نشست تعدادی دیگر از اعضا نیز درخواست ها و پیشنهادات خود را مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار