رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه :
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز کشت قراردادی محصول گندم آبی در استان با کارخانجات مختلف خبر داد و گفت: تولید چغندر قند در استان در کشور پیشتاز بوده و برای این محصول سال گذشته با ٧ کارخانه قرارداد منعقد شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴ 29 April 2023
 رحمت الله جلیلیان
علی چاله چاله در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص کشت قراردادی تولیدات کشاورزی استان اظهار کرد:امسال برای محصول گندم آبی، کشت قراردادی آغاز شد که شامل مناطق گرمسیر از جمله شهرستان های سرپل ذهاب، قصر شیرین و گیلانغرب (زمین های تولید گندم ٱبی)  با کارخانجات تولید ماکارونی و سایر شهرستان ها که معتدل و سردسیر هستند با شرکت خدمات بازرگانی دولتی قرارداد منعقد کردند. 
 
وی با بیان اینکه امسال نخستین سال زراعی (1401_1402) است که کشت قراردادی برای محصول گندم آبی در استان آغاز شد، افزود: برای محصول چغندر قند سال هاست که با 2 کارخانه تولید قند در داخل استان و سایر کارخانجات در خارج از استان قرار داد منعقد کردیم. 
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سالانه در سطح استان بین 13 الی 17 هزار چغندر قند کشت می شود، تصریح کرد: کشت قراردادیِ محصول گوجه فرنگی هم با 3 کارخانه تولید رب گوجه فرنگی در استان است. 
 
وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه چهارمین استان تولید کننده شکر در کشور است، تصریح کرد: سال گذشته رکورد تولید چغندر را در استان کرمانشاه با تولید 1میلیون و 150 هزار تن شکستیم و نخستین بار بود که به این حجم از تولید رسیدیم. 
 
چاله چاله تاکید کرد: در پی این حجم از تولید چغندر قند، سال گذشته علاوه بر کارخانجات داخل استان با 7 کارخانه دیگر خارج از استان قرارداد کشت این محصول منعقد شد که امسال هم اجرا می شود.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار