یادداشت: سیروان کوهی
کد خبر: ۱۱۰۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸ 06 December 2022

به گزارش تابناک هرمزگان// سیروان کوهی در یادداشتی نوشت؛ روز 16 آذر که در تقویم کشور ما تحت عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است خود دلیلی محکمی بر ارزش و جایگاه دانشجوبان در سیاست و اجتماع می باشد.
دانشجویان که قشر فرهیخته و فرهنگی جامعه محسوب می شوند همان مدیران فردای جامعه هستند که با علم وآگاهی و البته بینش ونگرش خود تأثیرات مثبت ومنفی فراوانی را می توانند بر جامعه سیاست های مدیریتی درونی و بیرونی کشور بگذارند.
پس دانشگاه نقش بسیار حائز اهمیتی در تربیت و تعلیم دارد ، همان جایی که بیشتر اندیشه های سیاسی افراد شکل می گیرد و در مسیر پرو پیچ و خم زندگی تأثیر می گذارد. از هیمن روی برای اهمیت بخشیدن به جایگاه دانشجویان در نظام سیاسی کشور و اتفاقاتی که در آذر1332 در دانشگاه تهران افتاد، هرساله این روز را گرامی میداریم.
آنچه که آشکار و هویدا است این است که آگاهی و درک دانشجویان سال به سال افزایش یافته و همیشه نقش موثری را در حفظ جایگاه نظام و یا گاها اعتراضات و شیطنت ها داشته اند. اما آنچه مسلم است در این بین هستند افرادی که از این احساسات و اتفاقات سو استفاده
می کنند و سعی میکنند از طرق مختلف دانشجویان را تحریک کنند و به جان نظام بیندازند
که سپری باشند برای
دست یابی و نیات شوم و ضد ایرانی آنان. در این بین این نگاه و بینش خود دانشجو است که بتواند حق را از ناحق تشخیص دهد و خود را بازیچه دست بدخواهان و بیگانگان قرار ندهد،چراکه تاریخ به ماثابت کرده هرگز دیگران دلسوز آبادانی و آزادی و پیشرفت کشورمان نبوده اند و ایران عزیز و ثروتمند را چون طمعه ای
برای منافع خود می بینند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار