مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه از به کارگیری ٢۵۵ دیده بان به منظور شناسایی حریق در مراتع استان خبر داد و گفت: مراتع کرمانشاه سال گذشته نسبت به کل کشور کمترین میزان حریق را تجربه کرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 24 April 2023
 رحمت الله جلیلیان
انشاالله کولانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص میزان حریق در جنگل ها و مراتع استان اظهار کرد: بر اساس آمار طی سال گذشته، در جنگل ها و مراتع استان نسبت به کل کشور کمترین میزان حریق بروز کرد. 
 
وی درباره اقدامات لازم در راستای مبارزه با حریق به تعامل با ستاد بحران استان، دهیاران، بخشداران، همیاران طبیعت، رسانه، تشکل ها و بهره گیری از مشارکت های مردمی اشاره کرد و افزود: اداره کل منابع طبیعی هم اقدامات عملیاتی از جمله به کارگیری نیروهای واکنش سریع را برای مبارزه با حریق در مراتع به کار گرفت. 
 
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین به کارگیری ٢۵۵ دیده بان در استان منجر کاهش حریق شد. 
 
وی به وقوع ۵٠ مورد حریق در مراتع استان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: این تعداد چشمگیر نبود و بعضا توسط نیروهای واکنش سریع در ابعاد ۵٠ الی ١٠٠ متر شناسایی و از سرایت آن به جنگل ها جلوگیری به عمل آمد. 
 
وی علل بروز حریق در جنگل ها را عوامل انسانی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: بقایای آتشی که توسط دامداران یا گردشگران روشن می شود بعضا به حریق منجر خواهد شد، عوامل غیر مترقبه از جمله رعد و برق هم در بروز آتش سوزی جنگل ها موثر است. 
 
کولانی یک مورد از آتش سوزی های قابل توجه سال گذشته را در گردنه سرمیل و حدود ٢٠ هکتار اعلام کرد و گفت: این واقعه به ٢ هکتار از مراتع خسارت وارد کرد. 
 
به گفته کولانی یکی از راه های مهم و تاثیرگذار برای مبارزه با حریق در جنگل ها، فرهنگسازی است تا گردشگران، دامداران و.... در راستای حفظ و نگهداری مراتع و جنگل های استان کوشا باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار