دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: در راستای افزایش آگاهی مردم نسبت به مواد مخدر و آثار سوء آن در جامعه 25 هزار نفر در استان بوشهر تحت آموزش برنامه‎های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۱۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 12 October 2015
تابناک بوشهر: ارسطو ترکمان‎منش  بعدازظهر دیروز در همایش روزملی خانواده درشهرستان تنگستان با اشاره به اینکه 170کشور درگیر با موادمخدر و سوداگران مرگ هستند اظهار داشت: امروز جهان با پدیده‎های فقر، رشد جمعیت، نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته‎ای مواجه است که روان‎گردان‎ها بعنوان بحران چهارم  و بزرگ‎ترین شوک هزارسوم سبب شده بیش از170 کشورجهان با این پدیده‎ها  دست و پنجه نرم کنند .

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 200 هزار نفر در جهان بر اثرمصرف مواد مخدرفوت می‎کنند گفت: در سال گذشته بیش از 3 هزار نفر در ایران نیز بر اثر مصرف مواد مخدر فوت کرده‌اند.

وی افزود: درحال حاضربیش از 10 میلیون قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر درجهان فعالیت دارند در کناراسلحه ،نفت و توریسم  بعنوان یک صنعت غیر قانونی  جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر  افزود: 55 درصد طلاق‎ها، 24 درصد قتل‎ها، 35 درصد سرقت‎ها و 60 درصد کسانی که  به انواع بیمار از جمله ایدز مبتلا هستند ریشه در موادمخدر دارد .

ترکمان‎منش بااشاره به عملیات‎های مبارزه با مواد مخدر در استان بوشهرخاطر نشان کرد: ‎درسال 93 درحوزه مبارزه با مواد مخدربیش از2 هزار 314 عملیات و درگیری مسلحانه  منجر به انهدام دو هزاز و 971 باند تهیه و توزیع و تزایت قاچاق موادمخدر شده  است .

وی افزود: در 1.5 سال گذشته  بیش از 5.5 تن موادمخدر دراستان بوشهرکشف و 4 هزار و 414 نفر دستگیر و 183باند منهدم شده است .

ترکان‎منش با اشاره به اجرای طرح‎های پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر درسال 93 بیش از 117 کارگاه آموزشی، 13 همایش وجشنواره 34 نمایشگاه مرتبط با مواد مخدر برگزار شد  که 3 هزار و 760 نفردرمحیط های کاری و 25 هزار و 846  نفر درمحلات  شهر وروستا تحت آموزش  قرار گرفته‎اند .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به برگزاری یک‌‎هزار و 900 نمایشگاه پیشگیری ازاعتیاد بیان کرد: در 1.5 سال قبل یک‎هزار و 900 نمایشگاه پیشگیری ازاعتیاد ،16 هزار کارگاه آموزشی و550 هزار مسابقه ورزشی و راهپیمایی خانواده با شعار جامعه  سالم وعاری  ازاعتیاد برگزار شده است. است .
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار