معاون سازمان صمت ایلام:
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت ایلام از تشدید بازرسی و نظارت بر آرایشگاه های زنانه و مردانه در ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ 19 April 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ مهدی کاکاخانی با اشاره به اجرای مستمر گشت‌های مشترک نظارت بر واحدهای خدمات آرایشگری از اواخر سال گذشته تاکنون خاطر نشان کرد: تعداد ۲۳۳ واحد صنفی بازرسی و بیش از ۴۰ واحد متخلف شناسایی و جریمه شدند.

وی همچنین از پلمب یک واحد آرایشگری زنانه و یک واحد آرایشگری مردانه در این مدت خبر داد.

معاون بازرسی اداره صمت استان ایلام خواستار رعایت نرخ‌های مصوب توسط این واحدها شد و بیان کرد: اسفندماه سال گذشته قیمت خدمات آرایشگران زنانه و مردانه در کمیسیون نظارت نهایی و به اتحادیه مربوطه ابلاغ شده است، بنابراین همه‌ی اعضای صنف آرایشگران مردانه و زنانه موظفند نسبت به نصب نرخ نامه در محل دید مشتریان و رعایت قیمت‌ها اقدام کنند.

کاکاخانی از اعضا و بازرسین اتحادیه مربوطه خواست علاوه بر تشدید نظارت‌ها و بازرسی از واحدهای تحت پوشش با متخلفین برخورد جدی صورت گیرد در غیر این صورت مسئولیت عدم اجرای نرخ‌های مصوب متوجه اتحادیه خواهد بود. همچنین از مشتریان خواست عدم درج قیمت و یا هرگونه دریافت وجه بالاتر از نرخ قیمت مصوب را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

وی یادآور شد؛ برابر قانون تعزیرات حکومتی، جریمه عدم درج قیمت ۱۰ میلیون تومان و سایر جرایم گرانفروشی، کم فروشی و …، نیز با ضریب ۱۰ محاسبه می‌شوند.

کاکاخانی اضافه کرد: به دلیل بالا بودن میزان جرایم، ادامه فعالیت واحدهای صنفی متخلف با چالش مواجه شده و توصیه کرد؛ صاحبان صنوف و ارائه دهندگان خدمات مراقب باشند مرتکب تخلف گرانفروشی نشوند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار