معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لارستان از کنترل و نظارت دقیق بر متولد نشدن نوزادان نارس در سزارین‌های تقویمی و اعمال مقررات با متخلفان احتمالی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 18 April 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر محمد آزادگان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لارستان در نامه‌ای به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منطقه خواستار اقدامات کنترلی دقیق به منظور پیشگیری از رشد آمار سزارین‌های تقویمی و اعمال مقررات با متخلفان احتمالی شد.

او با اشاره به نزدیک شدن تاریخ دوم اردیبهشت ۱۴۰۲ (۱۴۰۲/۲/۲) و احتمال افزایش سزارین‌های تقویمی اظهار کرد: پیرو ابلاغ بخشنامه‌های قبلی در خصوص تاکید بر کنترل سزارین‌های غیراورژانسی تقویمی و مناسبتی در بیمارستان‌ها و اعمال مقررات با متخلفان و پزشکان ترویج کننده در انجام سکشن‌های فوق الذکر، در تلاش هستیم تا با نظارت‌های بیشتر و کنترل‌های متمادی مانع از این رخداد غیرانسانی در منطقه تحت پوشش باشیم.

او تصریح کرد: علی رغم بعد غیرانسانی تولد نوزادان نارس، این اقدام ایمنی و سلامت مادر و نوزاد را نیز به خطر انداخته، اشغال غیرضروری اتاق‌های عمل و تخت‌های NICU را موجب شده و با توجه به کاهش بانک خون در منطقه، ما را با مشکلات متعددی در خصوص حمایت درمانی از مادر و نوزاد روبرو خواهد کرد.

آزادگان ادامه داد: به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی، ترتیبی اتخاذ شده تا اقدامات کنترلی بیشتری از سوی مسئولان فنی بیمارستان‌ها در نظر گرفته شود که امیدواریم امسال شاهد این عمل غیراخلاقی در بیمارستان‌های منطقه نباشیم.

برچسب ها: زایمان ، سزارین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار