کد خبر: ۱۱۰۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ 15 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 26/01/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------------------
فوت 2 عامل نزاع و درگیری دسته جمعی در شهرستان عباس آباد / دستور بررسی ویژه موضوع از سوی فرمانده انتظامی استان
گروه استان ها – مازندران – فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از فوت 2 عامل نزاع و درگیری دسته جمعی و مصدومیت 3 نفر دیگر بر سر اختلافات ملکی در موقوفه عام "دانیال" در " سلمانشهر" خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مصطفی بابایی" با اعلام این خبر، بیان داشت : در پی ایجاد سه حریق عمدی در کانکس نگهبانی و منزل هیئت امنای دفتر موقوفه عام "دانیال" در منطقه "سلمانشهر" و مراجعه نماینده حقوقی دفتر موقوفه به پلیس، مراتب در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .
وی تصریح کرد: با عنایت به وجود اختلافات ملکی در این منطقه از سوی اهالی روستا بر سر موقوفه فوق، ماموران با هماهنگی و دستور قضائی سریعاً به منطقه مورد نظر اعزام شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد ، اظهار کرد: پس از حضور ماموران در منطقه بیش از 60 نفر از افراد اغلب از اهالی روستا که در یکی از املاک مورد اختلاف تجمع کرده بودند با مشاهده ماموران ضمن سنگ پرانی و تیراندازی با سلاح غیرمجاز به سمت ماموران حمله ور و اقدام به تخریب 4 دستگاه خودروی پلیس و خودروی نماینده اوقاف کردند.
سرهنگ بابایی، افزود: ماموران برای کنترل اوضاع ضمن دعوت تجمع کنندگان به آرامش بدلیل عدم توجه برخی از متصرفان و اقدامات هنجار شکنانه آنان به ناچار با استفاده از قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردند که منجر به مصدومیت 5 نفر از این افراد شد.
وی افزود: در پی بروز این حادثه با حضور عوامل اورژانس مصدومان سریعاً به مرکز درمانی منتقل شدند و مابقی افراد محل تجمع را ترک کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از جان باختن دو مصدوم این حادثه در مرکز درمانی خبر داد و افزود: موضوع در دست بررسی بیشتر مرجع قضائی قرار دارد .
سرهنگ بابایی از دستور ویژه فرمانده انتظامی استان مازندران برای پیگیری و رسیدگی به موضوع تا برقراری نظم و امنیت کامل خبر داد .
------------------------------------------
تخریب ساخت و سازهاي غير مجاز میلیاردی در مازندران
گروه استان ها - مازندران – رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از تخرب ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان رامسر خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد محمدپور" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر زمین خواری و محصور نمودن بخشی از زمینهای منابع ملی به قصد تغییر کاربری در یکی از روستاهای شهرستان رامسر، موضوع در دستور کار رابطان این پلیس در فرماندهی انتظامی شهرستان رامسر قرار گرفت.
وی افزود: طبق گزارشات و شکایت از سوی سازمان متولی این امر، رابطان این پلیس در فرماندهی انتظامی شهرستان رامسر پس از اخذ حکم قضائی مبنی بر تخریب ساز و ساز غیر مجاز و اعاده وضع به وضعيت سابق، به منطقه مورد نظر اعزام شدند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران تصریح کرد: پس از توجیه متصرف این زمین محصور شده غیرمجاز، با دستور مقام قضائی شهرستان رامسر و همچنين با نظارت رابطان این پلیس و ماموران انتظامي شهرستان رامسر، ساخت و ساز غیر مجاز تخريب و زمین مذکور که ارزش ریالی آن طبق نظر کارشناسان بالغ بر 46میلیارد ریال برآورد شده بود، به وضعیت سابق برگردانده شد .
سرهنگ محمد پور در خاتمه بیان داشت: از شهروندان می خواهیم جهت جلوگيري از بروز هرگونه مشکل، قبل از انجام هر گونه ساخت و ساز در اراضي زراعي و کشاورزي، ملی و غیره، نسبت به اخذ مجوزهاي لازم از اداره راه و شهرسازی، جهاد کشاورزي و همچنین ادارات مربوطه شهرستان اقدام کنند تا دچار خسارت نشوند و در صورت مشاهده غیرقانونی اینگونه موارد، موضوع را از طریق پل ارتباطی 110به این پلیس اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری سارق کابل برق در آمل
گروه استان ها - مازندران - فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگيري یک سارق حرفه ای سیم کابل برق با اعتراف به 11 فقره سرقت در آن شهرستان، خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چند فقره سرقت سیم کابل برق در سطح شهرستان، موضوع بصورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: مأموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی با انجام تحقیقات پلیسی، یک سارق را در این زمینه شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: متهم در بازجویی های اولیه به 11 فقره سرقت سیم کابل برق نیز اعتراف داشته است.
سرهنگ داداش تبار در پايان ضمن اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مجرمانه از سوی افراد مشکوک ، مراتب را از طریق تلفن فوریت های پلیسی 110 اعلام نمایند%
------------------------------------------
دستگیری سارقان حرفه ای سیم برق در گلوگاه
گروه استان ها - مازندران - فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری 2 سارق سیم برق با 8فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود کلوانی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی  موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.
وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 8 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع برق اعتراف کردند.
سرهنگ کلوانی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی 110 اطلاع دهند .
------------------------------------------
دستگیری سارقان اماکن خصوصی در"نکا"
گروه استان‌ها - مازندران - فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگيري 2 سارق حرفه ای با 10 فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان درحال ساخت در آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"قاسم عزیزی" در تشریح این خبر، گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان نیمه کاره در سطح شهرستان، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وي ادامه داد: ماموران انتظامی با افزايش گشت‌ها وراه انداری گشت نامحسوس 2سارق سابقه دار که اقدام به سرقت از اماکن خصوصی وساختمان های در حال ساخت این شهرستان می کردند را شناسايي کردند.
سرهنگ عزیزی با اشاره به دستگیری سارقان درحین حمل اموال مسروقه جهت فروش تصریح کرد: متهمان در تحقيقات تكميلي تاکنون به 10 فقره سرقت اعتراف كردند که پس از تشکیل پرونده تحويل مراجع قضائي شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از شهروندان خواست در جهت پیشگیری از سرقت، با گماردن نگهبان ونصب دوربین مدار بسته در ساختمانهای در حال ساخت واماکن خصوصی که در آن سکونت ندارند مانع از وقوع سرقت شده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی اطلاع دهند. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار