رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزایش ابتلا به بیماری دیابت را ناشی از سبک زندگی کم تحرک همراه با تغذیه نامناسب دانست و گفت: ١٢ درصد از جمعیت استان کرمانشاه دیابت شناسایی شده دارند.
کد خبر: ۱۱۰۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲ 12 April 2023
رحمت الله جلیلیان
قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص آمار مبتلایان به بیماری دیابت در استان اظهار کرد: متاسفانه آمار دیابت در استان کرمانشاه افزایشی است، در حال حاضر بیش از ١٢ درصد از مردم استان دیابت شناسایی شده دارند برخی افراد هم مبتلا به دیابت هستند اما هنوز بیماری آن ها شناسایی نشده است. 
 
وی افزود: علت اصلی ابتلا به این بیماری سبک زندگی  کم تحرک و تغذیه نامناسب خصوصا استفاده بیش از حد از مواد شیرین و دیگری افزایش میانگین سنی جامعه است، سن جامعه ما به سمت پیری می رود و بیماری ها افزایش می یابد، یکی از این بیماری ها دیابت است که متاسفانه عامل اصلی از کارافتادگی کلیه و دیالیزی شدن بیماران (مبتلا به دیابت) هم می باشد. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: برنامه های خوبی در حوزه بهداشت و درمان برای بیماران دیابتی داریم و هزینه های این بیماران را کاهش دادیم بخشی از برنامه ها هم منجر به افزایش غربالگری می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار