رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از روند افزایشی آمار مبتلایان، بستری و مرگ و میر کرونایی در فروردین امسال خبر داد و گفت: امسال به لحاظ تعداد پروژه های حوزه بهداشت و درمان، سال طلایی توسعه فضاهای فیزیکی بهداشتی درمانی استان است.
کد خبر: ۱۱۰۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳ 10 April 2023

رحمت الله جلیلیان

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه قباد محمدی در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه که در سال ١۴٠٢ برگزارشد ضمن قدردانی از اهالی رسانه بابت همراهی با حوزه سلامت، بهداشت و درمان در سالی که گذشت، اظهار کرد: دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس به دعوت نماینده اسلام آباد غرب به کرمانشاه آمدند و در سفری که به گهواره، دالاهو، اسلام آباد و حمیل داشتیم، مرکز بهداشت حمیل شبانه روزی شد و امکاناتی هم به آن محل اضافه گردید، همچنین سال گذشته بعد از آن سفر ساخت یک مرکز درمانی جدید در محوطه درمانگاه حمیل به متراژ حدود ٨٠٠ متر را آغاز کردیم که در حال احداث است، در بخش گهواره هم مصوب شد درمانگاه جدید احداث کنیم و زمین برای این درمانگاه حدود یک ماه پیش مشخص شده و احداث آن به زودی آغاز می شود.

وی افزود: ساخت یک بیمارستان در دالاهو را در دستور کار داریم که در دو فاز اجرایی می شود و فاز نخست آن به تازگی تمام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص معوقات کادر درمان ادامه داد: برای کادر بیمارستان ها حدود یازده ماه کارانه پرداخت نشد که آخرین پرداختی در اسفند ماه بود و علت این معوقات منفی بودن درآمد بیمارستان هاست، قرار است تا دو هفته آینده حداقل ٢ ماه را پرداخت و از آن به بعد مرتبا این معوقات را هر ماه پرداخت کنیم.

وی در خصوص شیوع مجدد بیماری کرونا در استان گفت: کرونا در استان ما روندی افزایشی دارد و تعداد مبتلایان، بستری ها و مرگ و میر رو به افزایش است، امروز حدود ٧٠ نفر بیمار بستری کرونایی داشتیم و در حالی که از آذر ماه فوتی بر اثر کرونا نداشتیم، از ابتدای فروردین تا کنون ۴ نفر فوتی قطعی و ١١ نفر فوتی محتمل کرونایی ثبت شد که در مقایسه با قبل از فروردین ماه عدد زیادی است، در این راستا از مردم تقاضا می کنیم واکسیناسیون را جدی بگیرند و در صورتی که ۴ ماه از آخرین دوز آن ها گذشته واکسن بزنند، تمام مراکز بهداشت صبح ها به صورت رایگان واکسن کرونا تزریق می کنند، افراد علائم دار از دیگران فاصله بگیرند، ماسک بزنند، هر گونه علائم سرماخوردگی را هم باید کرونا تلقی کنیم و از بیماران زمینه ای، افراد سالخورده و.... دوری کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: بیمارستان ها آمادگی پذیرش بیماران کرونایی را دارند بیمارستان امام رضا در کرمانشاه پذیرش دارد و در شهرستان ها تمام بیمارستان ها بیمار کرونایی را می پذیرند، عادی انگاری یکی از عوامل شیوع مجدد بیماری است.

وی یادآور شد: در سال گذشته پروژه های عمرانی خوبی را به بهره برداری رساندیم، امسال یکی از طلایی ترین سال ها در توسعه فضاهای فیزیکی بهداشتی درمانی استان است و بیشترین پروژه ها امسال افتتاح می شود از جمله پروژه بیمارستان سرطان، اورژانس بیمارستان اسلام آباد غرب، اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه، بزرگترین آی سی یو دانشگاه و غرب کشور در بیمارستان فارابی، بیمارستان ٣٢ تختخوابی روانسر، بیمارستان ثلاث باباجانی، کلینیک تخصصی بیمارستان اسلام آباد غرب و پروژه های موجود در روستاها که بیش از ٣٠ پروژه است از جمله آن ها است، در شهرها هم بیش از ١٠ مرکز بهداشت به بهره برداری می رسد، امیدواریم اورژانس بیمارستان طالقانی هم امسال به بهره برداری برسد، ٧٠ تخت در بیمارستان طالقانی امسال ساخته می شود، mriبیمارستان اسلام آباد غرب هم امسال قابل بهره برداری است.

وی تصریح کرد: اجرای نظام ارجاع در حوزه سلامت به مشکلات مرتبط به مراجعه به پزشکان متخصص کمک می کند با توجه به اینکه کمبود پزشک متخصص داریم با اجرای این نظام، مردم پزشک خانواده و مراقب سلامت خواهند داشت و در صورت لزوم به پزشک متخصص مراجعه می کنند، امسال خوشبختانه یکی از برنامه های دولت اجرای این نظام در شهرهای بالای ٢٠ هزار نفر است که تمام افراد جامعه دارای پرونده سلامت الکترونیک می شوند.

وی اضافه کرد: امسال حدودا ۵٠ پروژه با اعتبار ١۵٠٠ الی ٢ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد.

وی بیشترین کمبود پزشک را متخصص بیهوشی خصوصا در شهرستان ها اعلام کرد و گفت: رشته های فوق تخصصی را اغلب در مرکز استان به جز یک الی دو مورد داریم.

وی تشریح کرد: ما جزو استان های پیشرو در پیوند هستیم و پیوند مغز استخوان استان یکی از بهترین مراکز در کشور است و فضای فیزیکی آن را که پیشتر مناسب نبود در اسفندماه بهبود بخشیدیم، حدود ١۴ واحد به پیوند مغز استخوان اختصاص یافته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار