معاون غذا و دارو گفت: به دلیل فروش داروهای غیرمجاز و قاچاق یک داروخانه خصوصی در شهر اراک تعطیل و سه داروخانه دیگر تعلیق شد.
کد خبر: ۱۰۹۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹ 08 April 2023

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علیمرادیان از احکام صادر شده در اولین کمیسیون ماده ۲۰ امور داروخانه ها در سال جاری خبر داد وافزود: به دلیل اهمیت دارو و جلوگیری از به وجود آمدن تخلفات احتمالی در داروخانه ها  که ممکن است، در نوع خود تهدیدی برای سلامت شهروندان قلمداد شود، مجریان امر نظارت های ویژه ای برعملکرد و فعالیت داروخانه ها به عمل می آورند.
معاون غذا و دارو یادآورشد: در این راستا تیم نظارت بر داروخانه از وضعیت عمومی داروخانه های سطح شهر بازدید کردند.
وی، اظهار کرد: در این راستا یک دارو‌خانه در اراک بدلیل فروش داروی غیرمجاز و قاچاق و عرضه خارج از شبکه، و سه داروخانه به دلیل فروش داروهای غیرمجاز و تخلفات مکرر به دو ماه تعلیق قرارداد بیمه  از سوی کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی محکوم شدند.
دکتر علیمرادیان تصریح کرد: هر داروخانه باید حداقل یک نفر مسئول فنی داروساز داشته باشد و مسئول فنی مربوطه باید در تمام ساعات کار داروخانه حضورفعال و موثر داشته و بر روند فروش  و تحویل دارو و نسخه پیچی دارو نظارت نمایند و نسخه بیماران و دارو های آنها با نظارت وی به بیماران تحویل داده شود چرا که تحویل اشتباه دارو به بیمار مشکلات جبران ناپذیری برای بیماران در پی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار