مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه:
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به انجام سنجش نوآموزان از ابتدای مهر ماه در سال تحصیلی آینده، گفت: تغییر زمان انجام سنجش نواموزان تحولی در سنجش است که موجب تسهیل در غربالگری نوآموزان و درمان به هنگام مشکلات آن ها می شود.
کد خبر: ۱۰۹۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ 07 April 2023

سلمان محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای بهمن ماه سال ۱۴۰۱ مقدمات تحول در برنامه سنجش ایجاد و برخی آیین نامه های لازم تدوین شد و سنجش از ابتدای بهمن ماه سال گذشته با رویه جدید آغاز گردید.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در استان کرمانشاه ۳۵هزار و پانصد نوآموز باید مورد سنجش قرار بگیرند که تا کنون از این تعداد حدود ۱۵ هزار نفر سنجش شدند، ۱۸ هزار و پانصد نوآموز برای سنجش در شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده که تا کنون حدود ۶هزار نفرسنجش شده و ۱۲ هزار و پانصدنفرهم در حال انجام است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: در سال تحصیلی آینده، سنجش از ابتدای مهر ماه آغاز و تا انتهای خرداد ماه ادامه خواهد داشت، در سال های گذشته سنجش در فصل تابستان انجام می شد و از آن جهت که این بازه زمانی امکان مداخلات به هنگام جهت اصلاح جبران و تعلیم را فراهم نمی کرد منجر به بروز مشکلاتی برای نوآموزان شد.

وی خاطر نشان کرد: نوبت گیری سنجش تا اواخر اردیبهشت ماه در سامانه سنجش امکان پذیر است و برنامه سنجش تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

محمدی تاکید کرد : در حال حاضر بنا بر این است که روند سنجش یکسال زودتر برای نوآموزان انجام شود همچنین این روند به سنین کمتر و حدود سه سالگی هم اختصاص یابد چرا که بعضی از مشکلات شنوایی ،کلامی وحرکتی در صورتی که در سنین پایین تر غربالگری و شناسایی شوند ترمیم و درمان آنها سریعتر اتفاق می افتد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار