مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه:
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ایجاد ۲ هزار و ۲۶۳ فرصت شغلی با جذب ۱۰۵ میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومان اعتبار مشاغل خانگی در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: کرمانشاه رتبه سوم کشوری در جذب تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ را کسب کرد.
کد خبر: ۱۰۹۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰ 06 April 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه «مختار احمدی» افزود: بر اساس ابلاغیه دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مبلغ ۱۰۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ مصوب و تخصیص داد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲ هزار و ۲۴ طرح با مبلغ ۱۲۱ میلیارد و ۱۳۳ میلیون تومان به چهار بانک عامل مشاغل خانگی ارسال شد که از این تعداد یک هزار و ۸۲۱ طرح به سه صورت مستقل، تحت پوشش و پشتیبان موفق به جذب ۱۰۵ میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومان به میزان ۱۰۲ درصد شدند.

وی با بیان اینکه با جذب این اعتبارات زمینه اشتغال ۲ هزار و ۲۶۳ فرصت شغلی در استان فراهم شد، تصریح کرد: از فرصت های شغلی ایجاد شده تعداد هزار و ۷۹۱ نفر به صورت طرح های مستقل، ۴۱۳ نفر به صورت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی و ۵۹ نفر به صورت طرح پشتیبان بوده است.

احمدی ادامه داد: بانک توسعه تعاون با جذب ۳۹ میلیارد و ۲۹۵ میلیارد تومان، بانک رفاه کارگران با جذب ۳۶ میلیارد و ۲۹۲میلیون تومان، بانک کشاورزی با جذب ۱۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان و پست بانک ۱۰ میلیارد و ۸۸۵ میلیون تومان جذب نموده اند.

وی ادامه داد: با اعلام دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مستقر در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با همکاری دستگاه های اجرایی و بانک های عامل و تلاش همکاران دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی استان با جذب بیش از صد درصدی اعتبارات رتبه سوم کشوری را کسب نموده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اشتغال را یکی از محورهای اساسی و برنامه ریزی اقتصادی کشور دانست و گفت: توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی یکی از راه های منطقی ایجاد و تثبیت اشتغال و از اهداف و استراتژی های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

رئیس دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اهدای لوح از مختار احمدی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به پاس تلاش و زحمات ارزشمند و صادقانه در تحقق اهداف و سیاستهای دولت مردمی در امر اشتغال و رفع مشکلات فعالان خانگی و کسب رتبه سوم کشوری در جذب تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ تقدیر نمود.

مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در پاییز سال ۱۴۰۱ را ۱۲.۹ درصد اعلام کرد که نسبت به پاییز سال ۱۴۰۰ با ۱۳.۲ درصد، سه دهم درصد کاهش یافته است.

براساس اعلام این مرکز در پاییز سال ۱۴۰۱متوسط نرخ بیکاری کشور ۸.۲ درصد بوده که براین اساس نرخ بیکاری استان کرمانشاه ۴.۷ درصد از متوسط کشوری بالاتر است.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل قبل، یعنی تابستان ۱۴۰۱ هم ۱۳.۶ درصد بود.

در پاییز سال ۱۴۰۱ استان های کردستان با نرخ بیکاری ۱۳.۸ درصد و لرستان با ۱۳.۳ درصد، نرخ بیکاری بالاتری از کرمانشاه داشته‌اند و استان کرمانشاه سومین استان با نرخ بالای بیکاری در کشور بوده است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی بیش از ۳۰ هزار نفر دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار