مدیرکل میراث‌فرهنگی قم گفت:خوشبختانه در تعطیلات نوروزی امسال شاهد بازار سیاهی در زمینه اسکان زائران نبودیم.
کد خبر: ۱۰۹۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ 03 April 2023

به گزارش تابناک قم، علیرضا ارجمندی با حضور در محل کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائران استان در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: تعطیلات نوروزی امسال از نظر قیمت، بازار سیاهی را در اسکان قم نداشتیم و شاهد تعادل قیمتی برای اقامت در قم بودیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با بیان اینکه نرخ اقامت در استان قم نسبت به برخی استان‌ها همچون مشهد، شیراز و تهران گران نیست، گفت: الحمدلله زائران و مسافرانی که به قم در ایام نوروز سفر می‌کنند از اقامت رایگان تا اقامت در هتل چهار ستاره می‌توانند داشته باشند.

او عنوان کرد: در حوزه اسکان بایستی سرمایه‌گذاری مناسبی صورت بگیرد و ظرفیت و تعداد اقامتگاه‌های رسمی در استان قم رشد کند و برای اقشار مختلف مردم ایران و گردشگران امکان اقامت فراهم شود.

او با اعلام اینکه به دنبال ساخت کمپ‌های اقامتی برای زائران شهر کریمه اهل بیت (س) هستیم، مطرح کرد: منظور از کمپ، مجموعه‌هایی برای مسافران و گردشگران است که علاوه بر ارزان‌قیمت بودن، دارای خدمات رفاهی مختلف همچون اقامت، بازار خرید، فروشگاه‌های تغذیه‌ای، شهربازی، مکانیکی و... است.

ارجمندی به ساخت ۴ هتل پنج ستاره در قم اشاره کرد و گفت: در زمینه فرهنگ سازی گردشگری و میزبانی از گردشگران و تهیه زیرساخت‌های لازم برای ماندگاری بیشتر گردشگران در استان قم، رسانه می‌توانند نقش برجسته و اثرگذاری را ایفا کند.

او در حوزه آمار اسکان نوروزی استان قم بیان کرد: از ۲۳ اسفند ماه تا کنون، بیش‌از ۳۵۲ هزار زائر و مسافران نوروزی در قم اسکان یافته‌اند که بیش‌از ۱۵۳ هزار نفر از این آمار برای اقامتگاه های رسمی استان بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم اضافه کرد: همچنین در این مدت، بیش از ۳۱۰ مورد نظارت و بازرسی از اماکن اقامتی و هتل‌ها و مراکز اسکان استان توسط گشت‌های مشترک اداره‌کل صورت گرفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار