امام جمعه کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، بر رفع مشکل مسکن مردم تأکید کرد و گفت: اجاره‌نشینی و کرایه‌های سرسام‌آور مسکن، مشکل اصلی مردم است.
کد خبر: ۱۰۹۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ 31 March 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه آیت الله «مصطفی علما» عصر پنجشنبه در دیدار مدیر و مسوولان راه و شهرسازی استان افزود: خانه‌دار کردن مردم از اصول است و نداشتن منزل مسکونی برای مردم درد آور است، به رغم اینکه از خیلی کشورها در این خصوص جلوتر هستیم.

وی تأکید کرد: اگر مسوولان درست به تکلیف و وظیفه خود عمل کنند خیلی از مشکلات حل می شود. لذا باید روح خدمتگزاری بخصوص برای مسکن مردم ایجاد شود. بنابراین تا جایی که می توانیم باید خدمت کنیم چون اگر خدمت کنیم بسیار اثربخش است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: عمده ارباب رجوع ادارات از طبقات محروم هستند لذا وظیفه مسوولان است که کار این عزیزان را به سرانجام برسانند و باید واقف باشیم داشتن منزل مسکونی جزو اصول اولیه زندگی است زیرا آرامش خیال را برای خانواده در پی دارد.

دولت سیزدهم در راستای کمک به خانه‌دار شدن مردم، طرح نهضت ملی مسکن را اجرا کرد و اکنون نیز با جدیت آن را دنبال می‌کند اما باتوجه به سنگینی طرح از نظر تعداد واحدها و سرمایه‌گذاری کلان آن، تحقق کامل آن نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های ذیربط است و یک دستگاه به تنهایی توان اجرای این طرح را ندارد.

باتوجه به اهتمام دولت سیزدهم برای ایجاد سرپناه برای مستأجران مقرر شد چهار میلیون واحد مسکن در چهار سال در سراسر کشور در قالب طرح ملی مسکن ساخته شود که بعد از بررسی‌ها، تصمیم بر این شد که ساخت این واحدها متقاضی محور باشد و به هر میزان که تقاضا وجود داشته باشد ساخته شود و سهمیه استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۱۹ هزار و ۸۵۰ نفر است که باید در چهار سال ساخته شود.

اجرای این طرح از بهمن ماه سال گذشته در استان کرمانشاه آغاز شد و اداره کل راه و شهرسازی براساس تکلیف دولت اقدام به ثبت نام متقاضیان کرد و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی این طرح در استان شدند که براساس آخرین آمار ۶۰ هزار و ۶۰۰ خانوار تایید شده‌اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار