مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون موفق شدیم با گشت‌های نظارتی بیش از 10 تن زغال از قاچاقیچان کشف کنیم.
کد خبر: ۱۰۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 11 October 2015

شهامت هدایت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در منطقه سوها که با بیشترین مشکل شامل تولید زغال، قطع درختان و آتش‌سوزی در جنگل‌ها روبه‌رو هستیم که امیدواریم با همراهی اهالی این منطقه این مشکلات برطرف شود.

وی به کنترل و نظارت بیشتر بر کوره‌های زغال‌پزی در این منطقه اشاره کرد و گفت: انتظار این است که مردم ما را در حفاظت و صیانت از عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی کمک کنند و ما خودمان نیز این عرصه را برای مجرمان و متخلفان تنگ کردیم تا با حمایت دستگاه قضایی جلوی انجام تخلفات گرفته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه با گشت‌های 24 ساعته در این مناطق از ابتدای امسال تاکنون 10 تن زغال کشف شده است، افزود: امیدواریم با این اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها بتوانیم جلوی برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های مخربی که در حوزه منابع طبیعی و جنگل‌ها به وجود می‌آید، گرفته شود.

هدایت با بیان اینکه در قالب عملیات مراقبت‌، نگهداری و توسعه جنگل‌ها و مراتع سعی‌مان بر این است تا عرصه توسعه را فراهم کنیم و جلوی تخریب‌های احتمالی را بگیریم، گفت: در کنار حفاظت و صیانت از این منابع سعی‌مان برای جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت عرصه‌های ملی و تولید و تامین منابع آب است.

این مسئول با یادآوری اینکه بیش از یک میلیون و 500 هزار هکتار جنگل و مرتع در استان وجود دارد، بیان کرد: 65 هزار هکتار از این میزان جنگل و مابقی مرتع هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به سه ناحیه رویشی هیرکانی خزری، ایرانی تورانی و ارسباران اشاره کرد و گفت: طی مناطق جنوبی، شمالی و مرکزی این استان در این محدوده رویشی قرار دارند.

هدایت حفظ جنگل، مراتع و حفاظت از آب و خاک در سایه اجرای طرح‌های آبخیزداری را بیان کرد و ادامه داد: قطع درختان و جنگل‌ها در استان اردبیل در کمترین حد است.

وی از تشدید مقابله و مبارزه با قاچاقچیان عرصه منابع طبیعی و جنگل‌ها خبر داد و گفت: با راه‌اندازی پاسگاه‌های سیار و نیمه متحرک سعی‌مان بر این است تا برخورد جدی با عوامل قاچاق داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل یادآور شد: در سه ماه اخیر بیش از 2 هزار و 500 اصله نهال قاچاق کشف شده در استان به دست آمده است که این قاچاق درختان و چوب‌آلات اغلب از طریق مناطق شمالی انجام شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار