استاندار کرمانشاه همزمانی ماه رمضان و عید نوروز را یک تقارن مبارک توصیف کرد و گفت: رمضان ماه بهار قرآن است و عطر و بوی کلام الهی باید در همه جای شهر استشمام شود.
کد خبر: ۱۰۹۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ 27 March 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «محمدطیب صحرایی» یکشنبه شب در نشست قرارگاه قرآنی استان که با حضور مسوولان و محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تاکید کرد: انتظار می‌رود شهرداری‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی و مجموعه‌های مرتبط با نصب بنرهایی در سطح شهر پیرامون برنامه‌های متنوع قرآنی در حال انجام، اطلاع رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: این قرارگاه به منظور هماهنگی و برنامه ریزی در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی و برنامه های مرتبط با این حوزه در ماه مبارک تشکیل شده و انتظار می‌رود دستگاه‌ها و مجموعه‌های عضو با رویکردی جهادی، برنامه‌های مصوب را عملیاتی کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ترویج فرهنگ قرآنی و تلاوت قرآن با محوریت مساجد و مردم در این ماه عنوان کرد: این ایام برنامه ها و محافل متعدد حفظ و قرائت قرآن در مساجد و محلات با محوریت مردم در حال برگزاری است که باید اطلاع رسانی مناسبی پیرامون زمان و مکان این محافل صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: طبق سنت متداول در کرمانشاه، جلسات و محافل قرآنی را مردم برگزار می کنند و دستگاه‌ها نقش یاری دهنده و همراهی کننده را دارند.

یکی از مصوبات ویژه این نشست، برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآنی در نیمه دوم ماه مبارک رمضان بود.

استاندار کرمانشاه در باره این برنامه گفت: برگزاری نمایشگاه قرآنی می تواند یک حس معنوی به فضای استان ببخشد و باید این برنامه باشکوه هرچه بیشتر و با مشارکت فعال همه دستگاه‌های مختلف اجرایی شود.

وی در ادامه از تداوم فعالیت قرارگاه قرآنی استان پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این فضای دلپذیر معنوی حاصل از اجرای برنامه های قرآنی باید پس از ماه مبارک هم در استان تداوم یابد و اقشار بیشتری از آن بهره مند شوند.

صحرایی از برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های قرآنی در ۵۰ مسجد شهر کرمانشاه و همچنین در مساجد شهرستان‌ها در تابستان امسال خبر داد و گفت: این برنامه های قرآنی با رویکرد مردمی سازی و با محوریت مساجد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این محافل با حضور حافظان و قاریان، برنامه های معنوی حفظ و قرائت قرآن و آموزش تفسیر روان و ساده برای دانش آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف اجرا می شود.

در این نشست مقرر شد دبیرخانه قرارگاه قرآنی تا ۲ روز آینده گزارشی از فضاسازی‌ها و برنامه‌های در حال انجام ادارات، دستگاه‌ها و مساجد در ماه رمضان را ارایه کند.

همچنین در این نشست گزارشی از برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان در سطح استان ارایه و مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار