سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد بیماران کرونایی در استان به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۹۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ 25 March 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه «حامد بهرامیان»افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سه بیمار کرونایی در استان بستری شدند و تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان به ۱۰ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشت فوت بر اثر بیماری کرونایی در استان نداشتیم، گفت: هم اکنون یک نفر در بخش ویژه بستری است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مجموع جان باختگان قطعی از زمان شیوع بیماری تاکنون سه هزار و ۲۳۲ نفر است.

براساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رنگ کرونایی تمام شهرستان‌های استان آبی است.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است، آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند و رنگ آبی یعنی میزان بستری در ۲ بیمار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هم کمتر و روند نزولی است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار