مدیرکل میراث، فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از صادرات 3 میلیون دلاری صنایع‌دستی کرمانشاه طی 6 ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ 11 October 2015
مدیرکل میراث، فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از صادرات 3 میلیون دلاری صنایع‌دستی کرمانشاه طی 6 ماهه امسال خبر داد.

علی فعله‌گری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: بیش از 3 میلیون دلار صنایع‌دستی هنرمندان کرمانشاهی طی 6 ماهه امسال به خارج از کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه صادرات صورت گرفته حدود 50 رشته صنایع‌دستی را شامل می‌شود، عمده محصولات صادراتی به عراق را گیوه اعلام کرد و گفت: محصولات نمدی، گلیم و... نیز در اقلام صادراتی استان وجود دارد.

به گفته مدیرکل میراث، فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه، بخش قابل‌توجهی از تولیدات صنایع‌دستی مطرح استان نیز از طریق سایر استان‌ها و یا به کشورهای مختلف به‌صورت چمدانی صورت می‌گیرد.

فعله‌گری از وجود 30 هزار صنعتگر فعال در سطح استان کرمانشاه خبر داد و گفت: صادرات تولیدات صنایع‌دستی استان که بیشتر جنبه کاربردی دارد علاوه بر ترویج فرهنگ سنتی و جایگاه آن، بهبود معیشت هنرمندان را در پی دارد.

وی به فعالیت 25 سازمان‌ مردم‌نهاد فعال در حوزه صنایع‌دستی در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این سمن‌ها در رشته‌های مختلف، گلیم و گیوه و... مشغول فعالیت در شهرستان‌ها هستند و از صنعتگران حمایت می‌کنند.

مدیرکل میراث، فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه یادآور شد: صنایع‌دستی در بخش صادرات غیرنفتی می‌تواند نقش مهمی در درآمدزایی و ارزآوری برای کشور داشته باشد.

فعله‌گری با اشاره به صادرات چمدانی صنایع‌دستی استان کرمانشاه به کشورهای اروپایی، بیان داشت: اداره‌کل گمرکات استان آمار دقیقی از این صادرات ندارد و بیشتر محصولات استان نیز به کشورهای همجوار همچون عراق و ترکیه صادر می‌شود.

وی به فعالیت بزرگترین خوشه صنایع‌دستی کشور در رشته گیوه‌بافی در استان کرمانشاه با فعالیت حدود 10 هزار هنرمند اشاره کرد و افزود: خوشه‌بندی گلیم هم در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار