معاون سلامت دامپزشکی کرمانشاه:
معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه از عدم پلاک کوبی همه دام های استان جهت هویت بخشی به آن ها خبر داد و گفت: صدور گواهی سلامت دام از اوایل اسفند ماه ممنوع شده است.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸ 28 February 2023

توقف صدور گواهی سلامت دام / بخشی از دام های استان پلاک کوبی نشدندشاهرخ یارویسی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص تشدید نظارت دامپزشکی برای مبارزه با قاچاق دام اظهار کرد: در بحث قاچاق دام دامپزشکی استان در حوزه قرنطینه اقداماتی دارد، ما هم به تبع کشور در بحث مبارزه با قاچاق دام فعالیت می کنیم به این صورت که ورود و خروج دام به استان از نظر قرنطینه ای محدود شده و به صورت صددرصد پیگیر این موضوع هستیم. 

 
وی افزود: در بحث قاچاق دام بیشتر همکاری ما با نیروی انتظامی است که در حال حاضر جابه جایی هر محموله دامی اعم از دام یا نهاده های دامی  باید با گواهی سلامت دامپزشکی صورت گیرد. 
 
وی بیان کرد: دامپزشکی از اوایل ماه جاری موضوع صدور گواهی سلامت را ممنوع کرده و برای ورود و خروج دام از استان هیچ گونه مجوزی صادر نشده است. 
 
وی با تاکید بر موضوع صدور گواهی سلامت خاطر نشان ساخت: جابجایی دام باید با گواهی سلامت دامپزشکی انجام شود که این گواهی را برای هیچ فردی صادر نکردیم اما مراجعه کنندگانی داریم که قصد جا به جایی بین استان ها را دارند اما صادر گواهی برای آن ها صادر نشد، همکاران نیروی انتظامی در گلوگاه ها در حین گشت در صورت مشاهده محموله دامی، درخواست گواهی سلامت می کنند و در صورت نداشتن گواهی سلامت، قاچاق قلمداد می شود. 
 
وی با اشاره به قانون پلاک کوبی تصریح کرد: پلاک کوبی برای دام ها توسط شرکت‌های خصوصی انجام می شود که باید دام همه دامداران هویت دار شود و مجری آن معاونت امور دام جهاد کشاورزی است، اگر چه متاسفانه تمامی دام های موجود در استان پلاک کوبی نشدند. 
 
یارویسی تاکید کرد: توصیه ما  به مردم  و همشهریان این است که افرادی که در بحث نقل  و انتقال دام فعالیت می کنند تا اطلاع ثانوی از هرگونه تقاضا برای انتقال دام و ورود و خروج از استان خودداری کنند و افرادی که قصد انتقال دام برای کشتارگاه را دارند از استان مبدا کشتار کنند، ما برای صدور گواهی قرنطینه لاشه های کشتاری از کشتارگاه های استان (ورود و خروج) آماده همکاری هستیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار