رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آبادغرب با بیان اینکه این منطقه با پروژه‌های متعددی که در دست اجرا دارد در آینده به یکی از قطب‌های اقتصادی مهم و بزرگ کرمانشاه تبدیل خواهد شد، گفت: اکنون ۱۲ طرح در این منطقه که بیشتر در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی می‌باشد در دست اجراست.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵ 28 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمانشاه؛ «کیوان کاشفی» روز سه‌شنبه با اشاره به وضعیت کنونی منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آبادغرب و پیشرفت‌های متعددی که در این منطقه صورت گرفته، افزود: از مجموع ۱۲ طرح در دست اجرا، سه طرح پتروشیمی اسلام‌آبادغرب، ماهان شیمی و پتروشیمی اهداف از طرح‌های تکلیفی وزارت نفت هستند.

وی اضافه کرد: این منطقه به عنوان تنها منطقه ویژه اقتصادی کاملا خصوصی کشور به همت اتاق بازرگانی و تعدادی از واحدهای صنعتی استان کرمانشاه در حال رونق گرفتن است.

کاشفی با بیان اینکه بعد از طرح توسعه اولیه وسعت این منطقه به ۱۴۲ هکتار رسید، خاطرنشان کرد: توسعه مجدد صد درصدی این منطقه و اضافه شدن ۱۴۰ هکتار دیگر به وسعت آن در دست اقدام است.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه طرح توسعه این منطقه با توجه به استقبال خوب بخش خصوصی و وجود متقاضیان متعدد جهت واگذاری زمین، قطعا توجیه خواهد داشت.

رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آبادغرب از پیشرفت حدود ۳۰ درصدی پتروشیمی اسلام‌آبادغرب به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ این منطقه یاد کرد که بزرگترین تولیدکننده «متانول» در کشور خواهد شد و در مرحله بعدی نیز تولید «پروپیلن» دارد.

کاشفی با اشاره به اینکه این پتروشیمی می‌تواند نزدیک به ۳۰۰ واحد پایین دستی داشته باشد، ابراز امیدواری کرد با مجموع طرح‌های در دست اقدام در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آبادغرب به یکی از قطب‌های پتروشیمی ایران تبدیل شود.

وی افزود: پتروشیمی شرکت اهداف نیز در زمینه تولید «پلی اِل» فعالیت خواهد داشت و شرکت ماهان شیمی نیز « فرمالین» تولید خواهد کرد.

رئیس اتاق کرمانشاه واحدهای دیگری از جمله پالایشگاه نفت، پتروپالاش، تولید الیاف از پروپیلن، تولید پنل‌های خورشیدی، تولید کاغذ و مقوا از کرافت، تولید قطعات گچی و کناف را از دیگر طرح‌های مهم و در دست احداث این منطقه برشمرد و عنوان کرد: هم اکنون ۲ پالایشگاه کوچک و واحد تولید قند و شکر نیز در منطقه فعال است.

کاشفی یکی دیگر از اقدامات مثبتی که در منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آبادغرب انجام شده را مستقر شدن گمرک اختصاصی در منطقه با کد گمرکی مستقل برشمرد و گفت: خوشبختانه طی دو هفته گذشته اولین واردات و صادرات منطقه به ثبت رسید و از این پس واحدها می‌توانند از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی برای واردات تجهیزات تولید و یا صادرات کالاهای تولیدی خود استفاده کنند.

کاشفی از مزایای سرمایه‌گذاری در این منطقه هم یاد کرد که علاوه بر یک‌پارچه سازی اراضی، انجام تغییر کاربری اراضی، اخذ مجوزهای زیست محیطی و ... معافیت‌های مالیاتی، واردات و صادرات بدون تعرفه را شامل می‌شود.

وی ابراز امیدواری با راه‌اندازی واحدهای در دست احداث و رونق واردات و صادرات در منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آبادغرب، این منطقه در آینده نزدیک به یکی از قطب‌های اقتصادی بزرگ و مهم کرمانشاه تبدیل شود.

شهرستان اسلام آباد غرب با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار