نماینده اسلام آباد غرب:
نماینده مردم شهرستان اسلام آباد غرب از لزوم فرهنگسازی در راستای مصرف گاز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ 23 February 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه مجتبی بخشی پور در آیین افتتاح پروژه های گاز رسانی شهرستان اسلام آباد غرب که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه امروز مردم معیشت و اقتصاد است که متاثر از عوامل مختلفی همچون سیاست‌های بانک‌های مرکزی دنیا مبنی بر عدم صادرات کشور، حذف ارز ترجیحی با تاثیر بر صنایع غذایی و بخش کشاورزی و اثر قطعی برق و گاز در حوزه صنعت است. 
 
وی افزود: متاسفانه در نه ماهه اول سال رشد اقتصادی ۴ درصد پیش بینی می‌شود که طبق برنامه باید ۸ درصد باشد و در سال گذشته ۴/۶ درصد بوده است، در حوزه کشاورزی باتوجه به بارندگی های اخیر نزدیک به ٧ درصد رشد داشتیم ،در حوزه نفت هم با توجه به شرایط بین المللی و عدم صادرات حدود ۱ درصد،در حوزه صنعت با توجه به پیش بینی حدود ۶ درصد که با اشاره به اثرات قطعی برق و گاز متاسفانه رشد منفی داشتیم. 
 
وی ادامه داد: در حوزه عمران و مسکن ساخت و ساز انجام نمی‌شود و اعتبارات حوزه عمرانی ناچیز و تخصیص ناچیز می باشد، در حوزه خدمات هم شرایط همانند بخش کشاورزی و بخش صنعت است. 
 
بخشی پور گفت: عواملی که می‌تواند در اقتصاد کشور نقش آفرینی کند عدم حضور دولت در بنگاه های  اقتصادی و واگذاری آن به مردم است ،مردمی کردن اقتصاد که میتواند تعاونی هارا گسترش بدهد و ما براساس برنامه تا کنون بیش از یک سوم پیش نرفتیم که به دولت های گذشته هم مرتبط است. 
 
وی تصریح کرد: فعال کردن پروژه های عمرانی که  توسعه و اشتغال در پی دارد و گاها شاهد این هستیم در بعضی از پروژه های عمرانی نگهبان پروژه نزدیک به سی سال سابقه کار دارد  ولی متاسفانه همچنان پروژه  افتتاح نشده  و همچنین عدم وابستگی به نفت این ها، عواملی است که می‌تواند در اقتصاد نقش آفرینی کند و شرایط را بهبود بخشد. 
 
وی افزود: در حوزه گاز متاسفانه ۶/۴ تولید گاز در دنیا و ۶ درصد مصرف متعلق به ماست که منابع گازی ایران برابر منابع گازی روسیه است، گاز شرایط ذخیره سازی ندارد باید دیپلماسی کشور در حوزه گاز قوی باشد که بتوانیم با کشورهای همسایه، قرارداد ایجاد پروژه را انجام دهیم.
 
وی ادامه داد: در حالیکه کشور ایران با همان منابع یعنی ۲۷۰ میلیارد متر مکعب تولید، ۲۵۰ میلیارد متر مکعب مصرف و ۲۰ میلیارد مترمکعب صادرات را داراست که باید دیپلماسی در این حوزه قوی شود تا بتوانیم کاری در این راستا انجام دهیم چون بزرگترین منابع گازی جهان (حدود ۴٠ درصد ذخایر گاز ایران) در پارس جنوبی ایران است که باید سایر منابع گازی ایران را توسعه دهیم تا امنیت تامین انرژی برقرار شود، متاسفانه سرانه مصرف گاز در ایران ۶ برابر سرانه مصرف گاز در دنیاست و دولت باید در این راستا فرهنگسازی کند.
 
وی تاکید کرد: از ۳ الی ۴ پروژه منطقه ریجاب دو پروژه به سرانجام رسیده، یکی روکش آسفالت از ورودی شهر ریجاب تا زرده، دیگری روکش آسفالت و گازرسانی است. 
 
وی در ادامه خاطر نشان ساخت: از مسئولین انتظار داریم تامین آب شرب شهر ریجاب و روستاهای اطراف را در دستور کار قرار دهند، کار در این مناطق انجام شده اما سرعت آن پایین است و انتظار داریم تسریع شود، تکمیل پروژه برق رسانی که استاندار قول آن را داده و امیدواریم با تامین اعتبار حدود ۲الی ۳ میلیارد  تومان این پروژه هم در حوزه پرورش ماهی انجام شود. 
 
بخشی پور گفت: ایجاد شبکه آبیاری و کشاورزی باغات منطقه ریجاب هم بخشی از این برنامه است که انتظار داریم تسریع شود، همچنین توسعه مراکز ورزشی و بهداشتی در حوزه وزارت ارتباطات هم در دستور کار است. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار