مدیر کل آموزش و پرورش استان:
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای نظام رتبه بندی معلمان با هدف ایجاد رقابتی سالم بین معلمان و هدفمند کردن دوره های آموزش خبر داد و گفت: امسال رویکرد ٱموزش و پرورش تربیتی و مهارت محوری است.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰ 22 February 2023
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه سلمان محمدی در نشست تخصصی مشاوران مدارس متوسطه اظهار کرد: سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش پرورش است در این سند مدرسه کانون اصلی تربیت محله معرفی شده و تکریم مقام معلمین اعم از شاغل و بازنشسته هم در این سند مورد تاکید است. 
 
وی موفقیت در عرصه آموزش و پرورش را همدلی در این خانواده دانست و افزود: همه در خانواده آموزش و پرورش معلم هستند فقط نقش ها متفاوت شده، خانواده آموزش و پرورش با ۲۶ هزار معلم شاغل و ۲۹ هزار معلم بازنشسته که متولی  تعلیم و تربیت هستند و همچنین ۳۷۰ هزار دانش آموز در ۴ هزار مدرسه فعال است. 
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر جای دنیا که هستید همانجا مرکز دنیاست و هر مسئولیتی که بر دوشتان است به درستی انجام دهید، تصریح کرد: رویکرد ما امسال در آموزش و پرورش به دلیل پشت سر گذاشتن ایام شیوع بیماری کرونا و آسیب های ناشی از عدم تشکیل حضوری کلاس ها، تربیتی و مهارت آموزی است. 
 
وی با تاکید بر اینکه باید کمک کنیم تا دانش آموزان رشد کنند و استعدادهایشان را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنند، تصریح کرد: هدف ما از تربیت دانش آموزان پرورش دانش آموزانی خداترس و خداباور است که به خدا ایمان داشته و به هویت ایرانی اسلامی خود افتخار کنند، دانش آموزانی ولایتمدار،شجاع ،منضبط ،منظم و .. که در مقابل مشکلات تاب آورند، درست رانندگی کنند ، به حق خود قانع بوده و به حق دیگران احترام بگذارند. 
 
وی از همکاران حوزه آموزش و پرورش تقاضا کرد برای مسائل آموزشی و تربیتی دانش آموزان وقت بگذارند و در ادامه خاطر نشان ساخت: باید در این مسیر خانواده هارا باخود همراه کنیم و از ظرفیت آنها برای تعلیم و تربیت دانش آموزان استفاده کنیم. 
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به وجود دو نگاه نرم افزاری و سخت افزاری به آسیب های اجتماعی تشریح کرد: در نگاه سخت افزاری فقط جرم و تخلف را می‌بینیم اما در نگاه نرم افزاری باید ببینیم ریشه این تخلفات چیست این نگاه منجر به انجام گیری کار فرهنگی و تربیتی می شود که آموزش پرورش یک محور است و سایر دستگاه ها باید در این مسیر کمک کننده باشند. 
 
وی تاثیرات منفی فضای مجازی در ایام کرونا را هم یکی از چالش های تربیتی دانش آموزان دانست و گفت: باید کمک کنیم تا دانش آموزانی برای ظهور امام عصر (عج) آماده و تربیت کنیم. 
 
وی گفت: هدف از اجرای نظام رتبه بندی صرفا ارتقا معیشت نبوده و نیست بلکه هدف آن  افزایش کیفیت نظام تعلیم و تربیت و ایجاد  یک فضای رقابتی سالم بین معلمان و هدفمند کردن دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان و ارتقا معیشت و سطح کیفی زندگی آن ها است. 
 
محمدی تاکید کرد: قرار است حدود ٢۴ هزار معلم در استان رتبه بندی شوند، در یکی دوماه گذَشته  آموزش یاری را برای همه قرار دادیم و مابه متفاوت مرتبط با آن پرداخت شد و اکنون در حال صدور احکام هستیم که با حقوق اسفند ماه پرداخت خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار