جمعی از دانش‌آموزان شهرستان‌های قصرشیرین و جوانرود روز دوشنبه در قالب کاروان راهیان نور، راهی مناطق عملیاتی غرب کشور در سرزمین‌های نور شدند.
کد خبر: ۱۰۹۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱ 21 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین در حاشیه آیین بدرقه این دانش آموزان با حضور جمعی از مسوولان محلی این شهرستان گفت: اردوهای راهیان نور فرصتی برای خلوت با شهدا و آشنایی با رشادت و جانفشانی رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی است، از این رو دانش آموزان باید نهایت استفاده را از این اردو ببرند و به عنوان سفیران فرهنگی در راستای نشر اهداف شهدا کوشا باشند.

سرهنگ پاسدار «علی الفتی» افزود: این گروه ۱۰۰ نفری از دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان قصرشیرین از یادمان های عملیاتی و مناطق جنگی غرب استان کرمانشاه از جمله مناطق عملیاتی بازی دراز، مرصاد و مطلع الفجر بازدید می کنند.

وی اظهار کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی شامل اجرای ادعیه و ترویج فرهنگ نماز و اهتمام به آموختن قرآن و احکام برای کاروان راهیان نور در طول این اردو در نظر گرفته شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین در ادامه هدف از حضور دانش آموزان در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را آشنایی بیشتر قشر جوان جامعه با رشادت های رزمندگان و نشر ارزش های آن دوران طلایی بیان کرد.

سرهنگ پاسدار الفتی ادامه داد: امروز وظیفه داریم همگی با تاسی و الگو پذیری از شهدا ارزش های دفاع مقدس را سینه به سینه به نسل های آینده منتقل کنیم.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، چهار هزار و ۶۷۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد که در ۵۲ مدرسه شهری، روستایی و عشایری زیرنظر ۴۰۰ مربی مشغول تحصیل هستند.

اعزام ۱۲۰ دانش آموز جوانرودی به مناطق عملیاتی غرب کشور

۱۲۰ دانش آموز جوانرودی در قالب اردوی راهیان نور روز دوشنبه به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

فرمانده سپاه ناحیه جوانرود در آیین بدرقه این دانش آموزان گفت: شرکت کنندگان در این اردوی یکروزه از مناطق عملیاتی غرب کشور (بازی دراز و تنگه مرصاد) بازدید خواهند کرد.

سرهنگ «بهرام میرزایی» افزود: این اردوها با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی دانش آموزان با رشادت های ایثارگران دوران دفاع مقدس برگزار می شود.

وی اظهار داشت: همچنین دانش آموزان در این اردوی معنوی با مناطق عملیاتی غرب کشور آشنا شده و آنان به عنوان سفیرانی از شهرستان جوانرود خاطرات دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را به جامعه انتقال می کنند.

فرمانده سپاه ناحیه جوانرود بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید و یادآور شد: زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران یک اصل مهم و اساسی در جامعه اسلامی است و باید برای موفقیت در این عرصه بیش از پیش تلاش کرد.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار