رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهارستان:
رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: تقویت روحیه دوستی با محیط زیست و ایجاد احساس مسئولیت در تمام قشرها به عنوان مهمترین عامل بازدارنده در تخریب این محیط است، بنابراین اجرای برنامه‌های همسو با دستیابی به این هدف و فرهنگ سازی همواره در دستور کار این اداره بوده است.
کد خبر: ۱۰۹۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ 19 February 2023

به گزارش تابناک تهران، محمد علی جودکی در این رابطه اظهار داشت: این اداره به منظور همراهی مربیان پیش دبستانی شهرستان با محیط زیست و ارتقاء دانش، نگرش و مهارت های آنها، با همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک، دوره آموزشی زیست محیطی برای ۵۰ نفر از مربیان ۲۹ مرکز پیش دبستانی دخترانه و پسرانه شهرهای گلستان و صالحیه شهرستان بهارستان برگزار کرده است.

وی ادامه داد: در این دوره ضمن معرفی کتاب های مذکور، مطالب لازم به همراه نسخه الکترونیکی کتاب ها و فایل های کمک آموزشی از جمله فلش کارت، صوت شعر، فیلم و انیمیش های مرتبط به این گروه ارائه شد.

این مسئول با بیان اینکه دوران کودکی به ویژه در مقطع پیش دبستانی حساس ترین دوره برای یادگیری و نهادینه شدن مفاهیم است، خاطرنشان کرد: با توجه به همکاری های صورت گرفته بین سازمان حفاظت محیط زیست، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و وزارت آموزش و پرورش، کتاب هایی تحت عنوان" کتاب کار و راهنمای آموزش محیط زیست ویژه مربیان کودکان پیش دبستانی" و "مبانی آموزش محیط زیست و مشارکت خانواده" تدوین و چاپ شده است و دارای بخش های متنوعی بوده تا با آموزش های لازم و متنوع، عشق به محیط زیست را در بین کودکان تقویت کند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهارستان با اشاره به استقبال مربیان از کتاب مذکور و آموزش های ارائه شده، گفت: ضمن آموزش درخصوص مبانی محیط زیست، اطلاعاتی درخصوص نقاط قوت و ضعف محیط زیست شهرستان به مربیان ارائه شد که با توجه به بازخوردهای دریافتی، تاثیر به سزایی در ایجاد علاقمندی آنان به همراهی و در نتیجه تقویت عشق به محیط زیست و آموزش الفبای آن به کودکان داشته است.

وی یادآور شد: با هماهنگی های انجام شده با اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان بهارستان، دوره آموزشی مذکور ویژه مربیان پیش دبستانی نسیم شهر طی هفته های آتی برگزار می شود.

شهرستان بهارستان با بیش از ۷۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب استان تهران قرار دارد.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار