مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه از دریافت برخی مجوزها برای واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی در گرو ایجاد فضای سبز خبر داد و گفت: کاشت نهال تنها به روز درختکاری محدود نمی شود.
کد خبر: ۱۰۹۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲ 14 February 2023

احد جلیلیان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص کاشت نهال در روز درختکاری اظهار کرد: کاشت درخت به بهسازی محیط زیست کمک می کند در همین راستا برنامه های سازمان شامل کاشت نهال توسط تمام واحد های صنعتی، خدماتی و تولیدی در عرصه های در اختیار خود به استناد ماده ۹قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست به میزان ۱۰ تا ۲۵ درصد و گسترش فضای سبز است، این دستگاه ها همه ساله در پی نامه نگاری های سازمان محیط زیست اقدام به کاشت نهال می کنند، نهال ها از طریق اداره کل منابع طبیعی تامین و توسط محیط زیست بر کاشت آن نظارت می کنیم. 

وی افزود: امتیازاتی از جمله صدور مجوزهای بهره برداری و همچنین در نظر گرفتن صنعت سبز برای دستگاه هایی که همکاری لازم در گسترش فضای سبز (حدود ۱۰ درصد) داشته و در این راستا همگام با منابع  طبیعی خدمات انجام می‌دهند، در نظر گرفتیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: کاشت نهال جزو وظایف اصلی منابع طبیعی است و نظارت ما بر این امر است که ۱۰ الی ۲۵ درصد از فضای در اختیار افراد به درختکاری اختصاص یابد  کارشناسان محیط زیست پیگیر این موضوع هستند و درصورت عدم اجرای این اقدامات مجوز بهره برداری برای این افراد صادر نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با تمام توان در بحت درختکاری فعالیت و عرصه های فضای سبز را افزایش می دهیم، گفت: یکی از برنامه های مهم محیط زیست با همکاری منابع طبیعی درختکاری و گسترش فضای سبز در ورودی شهرهای سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصر شیرین باتوجه به بحث ریز گردها است.

وی درباره تشویق دانش آموزان به درختکاری در ادامه خاطر نشان ساخت: از این قشر دعوت می کنیم در تمامی روزهای سال اقدام به درختکاری کنند دوره هایی بالغ بر ۸۰۰ نفر برای مربیان مهدکودک ها برگزار می شود که یکی از مباحث مهم آن درختکاری است.  

جلیلیان تاکید کرد: به همشهریان توصیه می کنیم نهال مناسب با اقلیم استان کاشت کنند و در زمینه نگهداری آن فعال و تمام شرایط از جمله تامین آب، سازگاری با محیط و سرانه فضای سبز و.... را در نظر بگیرند.

به گفته وی متاسفانه سرانه فضای سبز در کلانشهر کرمانشاه ١٠ و نیم متر مربع در سطح کلانشهر کرمانشاه است در حالی که باید ۱۴ مترمربع باشد و گسترش فضای سبز نیازمند یک خرد جمعی و همکاری بین دستگاه ها است.

وی اضافه کرد: پالایشگاه و نیروگاه ۲۵ درصد فضای سبز دارند اگر چه درخواست کردیم افزایش یابد. 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار