کتاب لاله‌های حرم نوشته «علی امرایی» نویسنده کرمانشاهی؛ که گزیده ای از خاطرات و زندگی نامه شهدای مدافع حرم استان کرمانشاه است در ۱۴ فصل و ۱۰۷ صفحه توسط انتشارات شاهد چاپ و روانه بازار شد.
کد خبر: ۱۰۹۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳ 14 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «علی امرایی» در مقدمه این کتاب گفته است: شهادت از جمله مفاهیم والایی است که ویژه قیام ها و انقلاب‌های مکتبی و الهی است که انقلاب اسلامی نیز از این قاعده مثتسنا نبوده، بلکه با بهره‌گیری از فرهنگ غنی و متعالی اسلام، شهادت را که می‌رفت به دست فراموشی سپرده شود، روح و حیاتی تازه بخشید.

وی همچنین آورده است: نباید از نظر دور داشت که در جامعه ما استمرار فرهنگ شهادت ریشه در سوگواری های منبعث از قیام عاشورا داشته و احیای آن به دست مصلحان دین، با غبار روبی از چهره تابناک قهرمانان صحنه کربلا صورت گرفته است.

امرایی همچنین بیان داشت: اگر سنت روضه خوانی و مراسم سوگواری نبود، شاید هرگز خاطره ای از حماسه حسینی باقی نمی ماند و لذا هرگز نمونه ای عینی و مجسم از شهید و شهادت که به مدد ان بتوان پای در میدان جهاد نهاد و پایمردی و جانفشانی کرد در دست نبود.

زنده نگهداشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست

این نویسنده کرمانشاهی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که "زنده نگهداشتن یاد شهدا را کمتر از شهادت ندانسته اند؛ گفت: در این راستا و اهمیت بالای نگه داشتن یاد و خاطره شهدا؛ وظیفه خود دانستم به عنوان معلم بسیجی در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت عملا گامی بردارم.

امرایی گفت: کتاب لاله های حرم؛ قسمتی از خاطرات و زندگی نامه ۱۴ شهید مظلوم مدافع حرم استان کرمانشاه به منظور پاسداشت خون آنان و زحمات خانواده این شهدای گرانقدر است.

هفدهمین شهید مدافع حرم از کرمانشاه تقدیم اسلام شد

شهید مهدی نوروزی، شهید صادق یاری گلدره، شهید سعید قارلقی، شهید ابوذر امجدیان، شهید ستار عباسی، شهید اکبر ملکشاهی، شهید رضا عباسی، شهید سجاد حبیبی، شهید حمزه کاظمی، شهید اکبر نظری، شهید قدرت الله علیخانی، شهید خیرالله احمدی فر، شهید مراد عباسی فرد، شهید فریدون احمدی، شهید شاهرخ دایی پور و شهید ابوالفضل سرابیان دیگر شهدای مدافع حرم استان کرمانشاه هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار