مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه:
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ضمن درخواست از مردم جهت مدیریت مصرف آب بر رفع تنش آبی روستاهای استان از طریق اجرای پروژه ها تاکید کرد و گفت: انشعاب غیر مجاز عامل کم آبی در برخی نقاط استان است.
کد خبر: ۱۰۹۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹ 09 February 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه رضا داوودی در آیین  آبرسانی به ٧٢ روستا در سطح استان که صبح امروز برگزار شد اظهار کرد: در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی در کشور در حال اجرای پروژه های مشترک بین سپاه پاسداران و وزارت نیرو برای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی هستیم، در استان در حال حاضر یک تفاهم‌نامه اولیه داریم که پروژه آبرسانی به ۳۴۹ روستا در قالب ۳۱۴ میلیارد تومان اعتبارات باید تا مدت ۳۰ ماه افتتاح شده و مردم بتوانند از آب پایدار بهداشتی و سالم بهره‌مند گردند.

وی افزود: اکنون استان کرمانشاه جزو یک تا دو استان پیشرو در اجرای پروژه ها است و در یک ماه گذشته رتبه یک را کسب کرده (در پروژه هایی که توسط منطقه نجف اشرف و سپاه نبی اکرم در حال اجراست) همچنین چهارده شهرستان را به دو قسمت تقسیم کردیم پروژه شهرستان های شرقی توسط بسیج سازندگی انجام می شود پروژه ۷۲ روستا هم در شهرستانهای کرمانشاه، اسلام آباد غرب، دالاهو، گیلانغرب، کنگاور و  صحنه اجرا می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: در قالب این پروژه ها بالغ بر ۱۴ هزار نفر از جمعیت استان بهره مند می شوند اگر چه در روستاها حدود ۹۳ درصد از نظر آبی شرایط مناسبی داریم اما با تنش آبی مواجهیم و حدود ۷ درصد  از روستاهای استان هم با مشکلات جدی رو به رو هستند که عمده آن ها زیر ١٠ خانوار یا فصلی می باشد.

وب با تاکید بر اینکه بنا داریم این ٧ درصد روستا را هم آبرسانی کنین، تشریح کرد‌: باید شرایط استان را از این جهت مناسب کنیم و بعد از این ۳۴۹ روستا در قالب تفاهم نامه جدید حدود ٧٠٠ روستا را پوشش دهی می کنیم.

وی با بیان اینکه وظیفه ما آبرسانی است و علاقه مندیم دورترین روستاهای مرزی هم آبرسانی شوند، تصریح کرد: لازم است مردم مدیریت مصرف داشته باشند با توجه به اینکه استان ما هم یکی از استان های کم بارش بوده است.

وی گفت: انشعابات غیر مجاز یکی از چالش هایی است که برخی مناطق را با مشکل مواجه کرده در شهرستان کرمانشاه با دو روستای دارای تنش آبی مواجه بودیم که بعد از پیگیری ها متوجه شدیم انشعابات غیر مجاز عامل این کم آبی بوده و بعد از برداشتن آن ها مشکل دو روستا حل شد.

داوودی تاکید کرد: امروز تعداد ۱۳ روستا با ۲۷۰۰ نفر جمعیت تحت پوشش قرار داده شده احداث دو باب موتورخانه و دو حلقه چاه همچنین ۴۱۷ کیلومتر لوله گذاری هم داشتیم.

در ادامه نشست سردار قنبری جانشین فرمانده سپاه پاسدران استان اظهار کرد: امروز نظام نفوذی در قلب مسلمانان در منطقه خاورمیانه دارد و به امید مستضعفان تبدیل شده، دشمن این وضعیت را بر نمی تابد و تلاش می کند آن جایگاهی که از قبل در منطقه خاورمیانه داشته و امروز به واسطه جمهوری اسلامی خدشه دار شده را پیدا کند چرا که نه جمهوری اسلامی و مردم حاضر به سر خم کردن در مقابل آمریکا نیستند امروز دشمن با تمام توان تلاش می کند بین مردم اختلاف ایجاد کند البته مشکلاتی در حوزه اقتصاد داریم که برخی از این مشکلات داخلی و برخی به خارج از ایران و تحریم ها مرتبط است.

وی افزود‌: مردم ما در همه عرصه ها برای حمایت از نظام کف خیابان آمدند و نشان دادند که به نظام اعتقاد دارند، در حوزه‌های مختلف دشمن ایجاد مشکل کرده تا مردم را نسبت به نظام بدبین کند اگر چه هر چه بیشتر تلاش می کند و مایوس تر می شود، قائله اخیر اغتشاشات نمونه آن است، معاندین نسبت به نظام همواره وجود دارند اما نباید این را به کل جهان تعمیم دهیم.

وی با بیان اینکه حتما باید این موضوعات را تبیین کنیم، تصریح کرد: تاکید رهبری از جهاد تبیین برای این است که موضوع را روشن و مردم و جوانان در جریان مسائل قرار گیرند، امروز جوانان مجذوب فضای مجازی شدند و هیچ اطلاعاتی خارج از آن ندارند و متاسفانه  این فضا تبدیل به بستری برای سوء استفاده دشمنان شده که خانواده و مسئولین باید هوشیار باشند امروز تمام جوانان متاسفانه به رسانه های خارجی بیشتر از رسانه‌های داخلی اعتماد دارند!

قنبری با اشاره به کمبود آب شرب در حدود ١٠٧ روستا خاطر نشان ساخت: این مسائل از گذشته به ما رسیده
و نباید در چنین مواردی به دشمن اجازه سواستفاده بدهیم و بصیرت مورد تاکید رهبری باید مورد استفاده قرار گیرد جوانان باید به داشته ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی و کشورهای دیگر که تحت سلطه آمریکا نیستند را ببینند.

وی با اشاره به قدرت نظام جمهوری اسلامی و یأس آمریکا از مقابله نظامی با ایران گفت: آمریکایی ها برای مقابله با ایران به جنگ نرم و هجمه های فرهنگی متوسل شدند سپاه هم مجموعه ای است که به عنوان کمربند دفاعی نظامی است و تلاشش این است که محرومیت زدایی بکند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار