رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بافعالیت‌های صورت گرفته در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی دانشگاه و ارایه مطلوب خدمات بهداشتی درمانی در مناطق مختلف استان، ۳۰ پروژه عمرانی حوزه سلامت برای افتتاح در یوم‌الله دهه فجر امسال آماده است.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ 29 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «قباد محمدی» احداث سالن کنفرانس معاونت غذا و دارو دانشگاه، احداث جایگاه امحا زباله بیمارستان‌های امام رضا (ع)، امام خمینی (ره) کرمانشاه و بیمارستان شهرستان پاوه، احداث آزمایشگاه کلینیک بوستان شهرستان کرمانشاه و احداث پژوهشکده سلامت را از مهمترین طرح‌هایی دانست که در بهمن ماه ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همچنین احداث خانه بهداشت های سراب سرفیروزآباد، بیامه شهرستان دالاهو و سرکان شهرستان پاوه، احداث اقامتگاه هشت واحدی پزشکان در شهرستان پاوه و احداث داروخانه بیمارستان شهدای هرسین، از جمله طرح های عمرانی حوزه سلامت است که در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

روند اجرای پروژه های مصوب سفر رئیس جمهور مطلوب است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه در سفر ۲۳ تیرماه رییس جمهور به استان کرمانشاه هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه سلامت استان مصوب شد، گفت: پروژه‌های مربوط به مصوبات این سفر اکنون با روند مطلوبی در سطح استان در دست اجرا است.

محمدی با بیان اینکه پروژه های خوبی در این سفر به تصویب رسید و می تواند حوزه سلامت استان را متحول کند، افزود: یکی از مهمترین این مصوبات ساخت ۱۰۶ خانه بهداشت و مرکز بهداشت در مناطق محروم استان است که این پروژه فعال و در دست اجرا است.

وی ساخت بیمارستان در سه شهرستان ثلاث باباجانی، روانسر و دالاهو را از دیگر پروژه های مصوبات سفر رییس جمهور به استان اعلام کرد و گفت: هر سه پروژه اکنون فعال است و ساختمان بیمارستان ثلاث باباجانی اوایل سال آینده به اتمام می رسد و ساختمان روانسر و دالاهو نیز ۲ تا سه سال آینده تمام می شود.

رفع مشکلات دیالیز شهرستان ثلاث باباجانی

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه یکی از مشکلات مردم شهرستان ثلاث باباجانی را نداشتن بخش دیالیز و مراجعه به شهرستان های همجوار دانست و توضیح داد: دستگاه دیالیز برای استفاده مردم شهرستان خریداری و نصب شده و متخصص داخلی نیز در این شهرستان فعال است و مردم دیگر نیازی به شهرستان های همجوار برای مشکلات دیالیز ندارند.

محمدی دیگر پروژه مهم مصوبه سفر رییس جمهور به استان را بیمارستان رادیوتراپی یا شیمی درمانی اعلام کرد و افزود: این بیمارستان بزرگترین و مجهزترین مرکز درمان بیماران سرطانی کشور است که با روند مطلوبی در دست ساخت است و تا پایان امسال عملیات عمرانی و ساخت و ساز آن به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان سال آینده تجهیز می شود، گفت: دستگاه های شیمی درمانی و تجهیزات تخصصی و مدرنی برای این بیمارستان در نظر گرفته شده است به طوری که در سطح کشور بی نظیر است و مشابه آن تنها در چند مرکز کشور وجود دارد.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای دانشکده دندانپزشکی

این مقام مسوول دانشگاه علوم پزشکی استان، تکمیل دانشکده دندانپزشکی را از دیگر پروژه های فعال اعلام کرد و افزود: این پروژه از سال ۱۳۹۰ شروع شده و تاکنون به اتمام نرسیده اما اکنون با روند خوبی در دست اجرا است و برای مهرماه سال آینده به بهره برداری می رسد و دانشجو در آن مستقر می شود.

محمدی، ساخت دانشکده پزشکی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع را از دیگر پروژه های فعال استان اشاره کرد و تصریح کرد: این پروژه با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار فعال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به تکمیل اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب و کرمانشاه و اورژانس بیمارستان های امام رضا (ع) و طالقانی شهر کرمانشاه نیز به عنوان پروژه های فعال دانشگاه اشاره کرد و گفت: این پروژه ها نیز سال آینده به بهره برداری می رسد.

 کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در این استان فعال است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار