بسته خبری قزوین:
معاون امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: براساس آمارهای به دست آمده بیش از 30 درصد اراضی قزوین قابل کشت بوده که این آمار نشان‌دهنده تلاش ویژه مسئولان در زمینه حفظ کاربری اراضی کشاورزی است./سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین از جریمه 370 میلیون ریالی قاچاق سیگار در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ 10 October 2015
                              بیش از 30 درصد اراضی قزوین قابل کشت است
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، رضا افلاطونی صبح امروز در جلسه بازآموزی قانون اصلاح قانون حفظ کاربری که در سالن باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: براساس آمارهای بدست آمده بیش از 30 درصد اراضی قزوین قابل کشت بوده که این آمار نشان‌دهنده تلاش ویژه مسئولان در زمینه حفظ کاربری اراضی کشاورزی است. 

وی با اشاره به اینکه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوط باید در زمینه حفظ کاربری اراضی کشاورزی اقدامات جدی انجام دهند، بیان کرد: حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری از جمله مهم‌ترین اولویت‌های جهاد کشاورزی به شمار می‌رود که باید همه دستگاه‌های اجرایی مربوط تعامل و مشارکت لازم را داشته باشند.

معاون امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: به منظور جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیروها، کارشناسان و رابطین امور اراضی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی کارت خاص ضابطین دادگستری حفظ کاربری دریافت می‌کنند.

افلاطونی ادامه داد: دارندگان کارت خاص حفظ کاربری می‌توانند با افراد متخلف و کسانی که بدون مجوز اقدام به ساخت‌ و ساز غیرمجاز می‌کنند، برخورد قانونی و جدی کرده و در مواقع ضروری می‌توانند حکم قلع و قمع ساخت‌ و ساز را نیز بدهند.

وی گفت: راه‌اندازی سامانه 131 به منظور تقویت اکیپ‌های گشت اراضی کشاورزی از جمله اقدامات مهم و اساسی در زمینه جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی به شمار می‌رود که باید اقدامات لازم انجام شود.
***
نقش مهم اورژانس اجتماعی در پیشگیری از آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی
معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: نقش مداخله به هنگام تیم اورژانس اجتماعی در برابر آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است زیرا کارشناسان اورژانس 123 اولین کسانی هستند که در صحنه وقوع حادثه حضور می‌یابند.

بهاره رحمانی، معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: افسردگی شایع‌ترین اختلال روانپزشکی و دلیل خودکشی در بین افراد جامعه است. 
وی افزود: باید نشانه‌ها و علل افسردگی و اختلالات شخصیتی به مردم شناسانده شود و در پی آن تشخیص، همدردی و اقدام به درمان نیز صورت گیرد. 
رحمانی تصریح کرد: خودکشی خشونت علیه خود تعریف می‌شود و حتی بعید نیست که این خشونت در مقابل دیگران نیز به کار گرفته شود. 
وی در ادامه عنوان کرد: 2/33 درصد آمار تماس‌های تلفنی اورژانس اجتماعی در استان قزوین مربوط به خودکشی می‌باشد. 
معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین بیان کرد: در این راستا، خط تلفن اورژانس اجتماعي 123 در خصوص آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی نظیر خودکشی، کودک‌آزاری و سالمند آزاری فعالیت می‌کند. 
رحمانی افزود: در صورت نیاز روان شناسان و مددکاران اورژانس اجتماعي 123 به محل وقوع بحران مراجعه‌ کرده و خدمات تخصصی مشاوره‌ای ارائه می‌دهند. 
وی خاطرنشان کرد: نقش مداخله به هنگام تیم اورژانس اجتماعی در محل وقوع حادثه بسیار حائز اهمیت است زیرا کارشناسان اورژانس اجتماعی اولین کسانی هستند که در صحنه حضور می‌یابند. 
معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: این کارشناسان با مهارت‌های ارتباطی اقدام به آرام سازی فرد نموده و او را قادر می‌سازند تا از حالت‌های هیجانی خارج شود و به تصمیم‌گیری منطقی برسد و تا زمان خروج از وضعیت بحرانی از صحنه خارج نمی‌شوند. 
وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی مداخله در خودکشی ادامه داد: با توجه به اینکه آموزش‌های حرفه‌ای و تخصصی در زمینه مداخلات به هنگام در خودکشی از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو کارگاه آموزشی مداخله در خودکشی برای 40 نفر از کارشناسان اورژانس اجتماعی و مراکز آسیب دیدگان اجتماعی به مدت 16 ساعت در استان قزوین برگزار شد. 
رحمانی با اشاره به هدف برگزاری این کارگاه عنوان کرد: پیشگیری از خودکشی و انجام مداخلات به هنگام و موثر کارشناسان در زمان وقوع حادثه از جمله اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی بود. 
وی در پایان بیان کرد: کارشناسان حاضر در این کارگاه به مدت دو روز آموزش‌های لازم در خصوص مداخله در بحران خودکشی را فرا گرفتند که در پایان دوره به این افراد گواهی نامه اعطا می‌شود. 
***

سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی قزوین خبر داد
جریمه 370 میلیون ریالی قاچاق سیگار در قزوین
سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین از جریمه 370 میلیون ریالی قاچاق سیگار در این استان خبر داد.
محمود احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان تاکستان هنگام گشت‌زنی و کنترل خودروها با مشکوک شدن به یک خودروی عبوری، آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: طی بازرسی این مأموران مقادیری 12 هزار پاکت سیگار قاچاق کشف شد.

سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان قزوین بیان کرد: با دریافت گزارش مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان تاکستان پرونده‌ای در این اداره‌کل تشکیل شد.

احمدی اضافه کرد: با ارزیابی گمرک پرونده برای رسیدگی به شعبه نخست رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان تاکستان ارجاع داده شد.

این مسئول عنوان کرد: شعبه با احضار متهم و بررسی اسناد و مدارک موجود تخلف انتسابی را محرز تشخیص داده و متهم را علاوه بر ضبط کالای مکشوفه و ضبط خودروی حامل قاچاق به نفع دولت به پرداخت مبلغ 370 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.
***
وضعیت عمومی 54 مصدوم سانحه تصادف زنجیره ای در آزاد راه قزوین - کرج رضایت بخش است

مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: وضعیت عمومی همه 54 مصدوم سانحه تصادف زنجیره ای دیروز در آزاد راه قزوین - کرج، خوب است و مصدومان در حال طی مراحل درمانی خود هستند.
وضعیت عمومی 54 مصدوم سانحه تصادف زنجیره ای در آزاد راه قزوین - کرج رضایت بخش است
علی فخار سلیمانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری درباند جنوبی کیلومتر 55 آزاد راه قزوین - کرج که حدود ساعت 13 روز جمعه رخ داد و موجب برخورد چندین خودرو با یکدیگر شد 54 نفر دچار مصدومیت شدند که توسط عوامل امدادی اورژانس 115 و هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند. 
وی با اشاره به اعزام هفت دستگاه آمبولانس به همراه اتوبوس آمبولانس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین به این حادثه افزود: 23 نفر از مصدومان این حادثه در حال حاضر در بیمارستان نظرآباد و بقیه در بیمارستان های ولیعصر(عج) آبیک، شهید رجایی و رازی شهر قزوین بستری و در حال طی مراحل درمانی هستند. 
ظهر دیروز جمعه یک دستگاه اتوبوس واژگون و از مسیر خود منحرف گشت و این اتفاق منجر به برخورد چندین خودروی دیگر با هم در این مسیر شد. 
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین روز گذشته آخرین آمار مصدومان تصادف زنجیره ای در آزاد راه قزوین- کرج را 43نفر اعلام کرده بود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار