معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از احداث خوابگاه جدید دانشگاه تا دو سال دیگر خبر داد و افزود: با افتتاح این پروژه مشکل کمبود خوابگاه دانشگاه رفع می شود.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹ 25 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر محمدرضا غلامی در جمع خبرنگاران، با اشاره به فعالیت های گسترده معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، گفت: این معاونت هم حوزه فرهنگی و هم حوزه دانشجویی را برعهده دارد و تمام فعالیت های مرتبط با این دو حوزه را پیگیری می کند که از خوابگاه و تغذیه و نقلیه گرفته تا فعالیت های فرهنگی و ورزشی و رفاهی را شامل می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این در حال حاضر در دانشگاه 19 هزار کارمند، 6200 دانشجو و 574 عضو هیات علمی داریم که فعالیت‌های فرهنگی آنها در سطح دانشگاه، بیمارستانها و شبکه‌ها با معاونت فرهنگی و دانشجویی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تشریح برخی فعالیت های مهم این معاونت، از تامین خوابگاه به عنوان یکی از مهمترین آنها یاد کرد و افزود: در حال حاضر یازده خوابگاه داریم که 1754 دانشجو در آنها اسکان دارند.

وی افزود: سرانه فضای خوابگاهی دانشگاه در حال حاضر حدود سه متر مربع است که در تلاش هستیم آن را به حدود پنج متر برسانیم.

غلامی از ساخت یک خوابگاه جدید 400 نفره خبر داد و افزود: احداث این خوابگاه در دو فاز در دست پیگیری است که فاز اول آن شامل اسکلت و سقف انجام شده شده است.

وی افزود: برای فاز اول این پروژه طی چند سال اخیر 25 میلیارد تومان هزینه شده و اجرای آن هنوز ادامه دارد.

غلامی خاطرنشان کرد: در سفر هیات دولت به استان 100میلیارد تومان اعتبار برای اجرای فاز دوم پروژه اختصاص داد شد و علاوه بر این 50 میلیارد تومان هم تسهیلات بدون بهره از وزارت بهداشت دریافت کرده ایم تا بتوانیم این فاز از پروژه را هم اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با این میزان اعتبار می توان فاز دوم پروژه را ظرف دو سال آینده اجرایی کرده و تجهیزات آن را کامل کرد.

غلامی یادآور شد: با تکمیل و احداث این خوابگاه 400 نفره با زیربنای 9500 متر مربع سرانه فضای خوابگاهی به حدود پنج متر رسیده و کمبودی در بحث خوابگاه دیگر نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: علاوه بر این، 100 میلیارد تومان تسهیلات قرار است از بانک رفاه دریافت کنیم که برای خرید خوابگاه های متاهلی هزینه می شود.

6 میلیارد خرج تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های قدیمی کرده‌ایم/ توزیع ماهانه 110 هزار پرس غذا در دانشگاه

غلامی در ادامه با اشاره به عمر بالای خوابگاه های دانشگاه گفت: برخی خوابگاه ها قدمت بالایی دارند و برای همین تعمیرات و بهسازی آنها مرتب در دستور کار است که در همین راستا سال گذشته 3.1 میلیارد تومان و امسال هم 2.8 میلیارد تومان صرف تعمیر و تجهیز خوابگاه ها شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین 18 میلیارد تومان قرار است از وزارت بهداشت دریافت کنیم که صرف تعمیر 24 واحد 110 متری در کرمانشاه می شود که قرار است به خوابگاه های متاهلی دانشگاه اضافه شوند.

وی در ادامه گریزی هم به حوزه تغذیه دانشجویی داشت و افزود: در حوزه تغذیه ماهانه بیش از 110 هزار پرس غذا توزیع می شود.

غلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وعده صبحانه چهار منویی، نهار سه منویی و وعده شام دو منویی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به پیگیری ها برای صنعتی سازی سیستم تغذیه دانشگاه گفت: در این زمینه حدود 3.5 میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است.

برگزاری 50 کارگاه آموزشی فرهنگی/ دانشجویان دانشگاه غربالگری "روانی" می‌شوند

غلامی در ادامه به بخشی از فعالیت های فرهنگی دانشگاه هم اشاره کرد و افزود: تاکنون در حوزه مباحث مهمی همچون جهاد تبیین، حجاب و عفاف، سبک زندگی و آسیب های تک فرزندی و جوانی جمعیت کارگاه های آموزشی متعددی داشته ایم و امسال 50 کارگاه در موضوعات اینچینی برگزار شده است.

وی افزود: همچنین بر فعالسازی تشکل ها و کرسی های آزاداندیشی هم تاکید داشته ایم و تشکل ها و کرسی‌های دانشگاه هم اکنون فعال هستند.

وی به خدمات رفاهی هم اشاره ای داشت و افزود: نیم سال اول 9.9 میلیارد تومان به دانشجویان تسهیلات داده شده که بازپرداخت آن به این شکل است که برخلاف شیوه وزارت علوم که در زمان فارغ التحصیلی آن را یکجا مطالبه می کند، پس از فارغ التحصیلی بازپرداخت آن تازه شروع می‌شود.

غلامی به ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره‌ای هم اشاره ای داشت و افزود: اداره مشاوره و سلامت غربالگری روانی دانشجویان را برعهده دارد تا با شناسایی دانشجویانی که مشکلات و اختلالات روانی دارند بتوانیم به کمک خانواده آنها اقدامات درمانی را انجام دهیم.

وی افزود: در این زمینه کارگاه‌های نشانه شناسی اختلالات روانی و نحوه شناسایی دانشجویان آسیب‌پذیر هم برای اساتید برگزار شده تا آنها سر کلاس‌های درس بتوانند این دانشجویان را شناسایی کرده و به واحد مربوطه ارجاع دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار