تماشاخانه‌ی «مسعودیه» 21 مهرماه در مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی «مسعودیه» با حضور هنرمندان و اساتید تئاتر افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 10 October 2015
طبق اعلام مدیر روابط عمومی این تماشاخانه؛ همزمان با افتتاح این تماشاخانه در ساعت 19 روز سه‌شنبه که با حضور هنرمندان و برخی چهره‌های هنری خواهد بود، نمایش «جنایت و مکافات» به کارگردانی ایمان افشاریان نیز به عنوان نمایش آغازگر این تماشاخانه، به صحنه می‌رود.

احمد غلامی مهرآبادی با اشاره به ویژگی‌های خاص این مکان گفت: این تماشاخانه در خود عمارت «مسعودیه» که از بزرگترین فضای قجری است، بازگشایی خواهد شد. تماشاخانه‌ای سه‌سویه به حدود 250 متر با گنجایش 140 متر که با سرمایه‌ی خصوصی تجهیز شده‌ است. این تماشاخانه دارای جدیدترین امکانات روز است. ما باتوجه به حساسیت کار در این مجموعه‌ی تاریخی طوری این مکان را در طول سه ماه تجهیز کردیم که هیچ‌گونه آسیبی به بنا نرسد و به عنوان یک بنای تاریخی همه‌ی ویژگی‌های خود را حفظ کرده است.

او در ادامه به قرارداد موقت این تماشاخانه با مجموعه‌ی تاریخی مسعودیه اشاره کرد و افزود: به دلیل تاریخی بودن این بنا ما نمی‌توانیم قراردادی دائمی با آن جا داشته باشیم زیرا که برنامه‌ی مرمت آن‌جا برای سالن تئاتر انجام نشده است. البته قرار است که در این بنا یک آمفی‌تئاتر شکل بگیرد که شاید برای آ‌ن‌جا مجددا با مسعودیه همکاری کنیم. متاسفانه عمارت مسعودیه نسبت به پتانسیل‌های خود چندان شناخته نیست و طبق قرارداد ما فقط یک سال با این مکان قرارداد داریم که به شرط رعایت حقوق طرفین این همکاری می‌تواند ادامه هم داشته باشد.

این مدیر روابط عمومی در پایان با اشاره به نحوه‌ی انتخاب نمایش‌های این تماشاخانه در آینده گفت: ما به همراه افرادی از اعضای عمارت مسعودیه یک شورای ارزیابی‌ای تشکیل داده‌ایم که آثاری که متقاضی اجرا در این تماشاخانه هستند را بررسی کنیم تا ببینیم کدام اثر با توجه به ویژگی‌های خاص آن بنا توانایی اجرا را در آن‌جا دارد.

عمارت «مسعودیه» بنایی متعلق به دوران قاجار و در خیابان جمهوری، نرسیده به بهارستان، خیابان ملت، تقاطع خیابان اکباتان واقع است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار