مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲ هزار و ۱۹۲ طرح در کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ در زمینه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی به منظور حفظ اشتغال موجود تصویب شده‌است.
کد خبر: ۱۰۸۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 22 January 2023

به گزارش تابناک تهران،  داود طبرسا در این رابطه افزود: در بحث اجرای دستورالعمل جزء یک تا ۹ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، در استان تهران تا کنون حدود ۲ هزار و ۱۹۲ طرح در کمیته استانی مصوب شده که به صورت تفکیکی و بر حسب دستگاه ها ارزیابی انجام گرفته است.

این مسئول یادآور شد: در حوزه کشاورزی ۲۷۵ طرح، میراث فرهنگی ۱۴۸ طرح، صنعت، معدن و تجارت ۱۴۶ طرح، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۱۰۹ طرح، راهداری و حمل و نقل جاده ای ۵۱ طرح و راه و شهرسازی ۶۳۱ طرح مصوب در این قالب قرار دارند.

وی اظهار داشت: تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۴۷ طرح، ارتباطات و فناوری ۷۹ طرح، شرکت هواپیمایی سه طرح، کمیته امداد ۳۸۱ طرح، بنیاد برکت ۲۷۸ طرح و وزارت نفت ۴۴ طرح در قالب بند الف تبصره ۱۸ مصوب دارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران یادآور شد: حجم تسهیلات مصوب برای تامین مالی این طرح ها در استان تهران حدود ۱۱ هزار ۶۹۹ میلیارد تومان بود که تا کنون ۲ هزار و ۹۱۹ میلیارد تومان تسهیلات توسط ۱۳ بانک و موسسه عامل در قالب تسهیلات ثابت و در گردش به متقاضیان سرمایه گذاری در سطح استان تهران اعطا شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح های توجیهی ارائه شده توسط متقاضیان تسهیلات در سطح استان تهران، پیش بینی می شود با اعطای تسهیلات محقق شده ۲ هزار و ۹۱۹ میلیارد تومانی بتوان نزدیک به سه هزار و ۴۸۴ شغل پایدار در استان تهران ایجاد کرد.

طبرسا اضافه کرد: تمام تلاش مجموعه استان تهران این است که با ادامه و بهبود این فرآیندها بتوان در سال های پیش رو گام های اساسی تری در جهت رفع مشکلات حوزه تامین مالی متقاضیان سرمایه گذاری در سطح استان برداشت.

پیش از این در آذر ماه سال جاری گزارش عملکرد اجرای بند الف تبصره ۱۸ بودجه در گردهمایی معاونان اقتصادی استانی وزارت اقتصاد ارائه شد، بر اساس این گزارش ارزش تسهیلات پرداخت شده از این محل تا کنون ۳۱ هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان و ارزش تسهیلات طرح های در مرحله پرداخت نیز ۱۵ هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان است.

در این گردهمایی گزارش‌هایی در خصوص عملکرد اجرای تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۰، طرح هوشمند سازی یارانه نان و سایر طرح ها و اقدامات این وزارتخانه ارائه شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار