مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، جوانرود، کرندغرب، صحنه و سنقر را از مهمترین شهرهای دارای تنش آبی استان برشمرد که در سفر رئیس جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب آنها در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۰۸۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ 21 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا رضا داوودی در جلسه امروز (اول بهمن) قرارگاه آب کرمانشاه، با بیان اینکه کرمانشاه نیز مانند سایر نقاط کشور درگیر شرایط خشکسالی و کم آبی است، گفت: این وضعیت باعث شده برخی از شهرهای استان که از مهمترین آنها می‌توان به جوانرود، کرند، صحنه و سنقر اشاره کرد، در معرض تنش آبی قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان برای شهرهای درگیر تنش آبی استان در نظر گرفته شده که از این میزان 100 میلیارد تومان برای سنقر و 100 میلیارد تومان دیگر برای صحنه، جوانرود و کرندغرب پیش بینی شده است.

داوودی تنش آبی در شهری مانند جوانرود را جدی عنوان کرد و ادامه داد: در پیک مصرف جوانرود نزدیک به 100 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم و چنانچه طرح نهضت ملی مسکن نیز اجرا شود این کمبود جدی‌تر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه راهکار تامین آب شهر جوانرود را استفاده از ظرفیت حفر چاه در حوزه سرزمینی شهرستان روانسر و همچنین وارد مدار کردن چاه "تم تم" دانست.

وی همچنین از وضعیت تنش آبی در ثلاث باباجانی هم یاد کرد و افزود: در این شهرستان نیز برای تامین آب شهرهای ازگله، تازه آباد و میرآباد و روستاهای اطراف آن برنامه‌هایی در دست اجرا است.

داوودی با بیان اینکه مقرر شده تامین آب ازگله توسط آب نیرو انجام شود، عنوان کرد: برای میرآباد و روستاهای اطراف نیز توسط قرارگاه نجف سپاه طرح آبرسانی در حال اجرا داریم که امیدواریم تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گفته این مسئول، برای شهر ازگله نیز تامین آب هم از محل حفر چاه و هم تامین آب بلندمدت از محل سد آزادی باید بررسی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در دست اجرا در پنج شهر تازه آباد، جوانرود، روانسر، کرند و صحنه داشت که مقرر شده ۱۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل آنها اعتبار اختصاص یابد.

داوودی ابراز امیدواری کرد، با تامین اعتبار این طرح‌ها، شاهد بهره‌برداری از آنها در سال آینده باشیم که منجر به تصفیه فاضلاب جمعیتی نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار