اتاق بازرگانی، نظام صنفی رایانه‌ای و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه به منظور توسعه اقتصاد دیجیتال استان تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه امضا کردند.
کد خبر: ۱۰۸۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ 21 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه، امروز(۲۸ دی) در نشست امضای این تفاهم‌نامه، از روش‌های نوین کسب و کار که بواسطه پیشرفت تکنولوژی و حوزه‌ IT در تمام دنیا و از جمله ایران جای خود را در اقتصاد باز کرده یاد کرد و افزود: در کشور ما نیز به جهت نیروهای متخصص و تحصیل‌کرده‌ پتانسیل‌های فراوانی در حوزه اقتصاد دیجیتال وجود دارد.

وی افق کسب و کارهای دیجیتال را در ایران روشن دانست و عنوان کرد: به رغم آنکه گاهی شاهد تنگناهایی در حوزه زیرساخت‌ها و بسترهای IT هستیم، اما جهش‌هایی که در این حوزه رخ داده قابل توجه است.

رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه فرهنگ مردم نیز با کسب و کارهای دیجیتال و برپایه "وب" آمیخته شده، عنوان کرد: تقریبا همه واحدهای صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی نیز توجه به حوزه دیجیتال را در کنار سایر فعالیت‌های خود مدنظر قرار داده‌اند.

کاشفی معتقد است، چنانچه فضای کشور از نظر تعامل با کشورهای مختلف دنیا باز شود، مواجهه بیشتری با کسب و کارهای دیجیتال دنیا خواهیم داشت و باید برای چنین ایامی آماده باشیم.

عضو هیات رئیسه اتاق  ایران با بیان اینکه امروز بخش خدمات که یکی از حوزه‌های مهم اقتصاد دیجیتال است نقش مهمی در ایجاد اشتغال برای کشور دارد، یادآور شد: امروز دیگر با دلار ۴۰ هزار تومانی اشتغالزایی در حوزه صنعت صرفه اقتصادی چندانی ندارد و باید به سمت حوزه خدمات برویم.

وی از توجهی که اتاق بازرگانی چه در بعد ملی و چه استان کرمانشاه به اقتصاد دیجیتال دارد یاد کرد و افزود: از راه اندازی کمیسیون تخصصی اقتصاد دیجیتال در اتاق بازرگانی کرمانشاه استقبال می کنیم.

کاشفی بر لزوم  تعامل با تشکل‌هایی که در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت دارند نیز تاکید کرد و یادآور شد: رویه اصلی ما این است که اگر در این حوزه‌ها تشکل موفقی داریم، از ظرفیت آن استفاده کنیم و دیگربه دنبال راه‌اندازی تشکل‌های جدید و موازی کاری نباشیم.

رئیس اتاق کرمانشاه از تفاهم نامه همکاری که در زمینه اقتصاد دیجیتال با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و  نظام صنفی رایانه‌ای کرمانشاه منعقد شده هم یاد کرد و افزود: هدف اصلی این تفاهم نامه تقویت اقتصاد و کسب و کارهای دیجیتال استان و فرهنگسازی و آموزش در این بخش است.

کاشفی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم بلحاظ زیرساخت‌ها، قوانین و مقررات، توسعه کسب و کار و... اقتصاد دیجیتال استان را حمایت کنیم، افزود: امیدواریم با تحقق این تفاهم نامه در سال آینده شاهد تقویت کسب و کارهای دیجیتال استان، حضور آنها در رویدادهای بین‌المللی و صادرات محصولات و خدمات این حوزه باشیم.

کرمانشاه ظرفیت تبدیل شدن به قطب اقتصاد دیجیتال را دارد

ابوالفضل محمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه نیز از اهمیت اقتصاد دیجیتال یاد کرد و ادامه داد: در همین راستا کارگروه اقتصاد دیجیتال را در استان راه‌اندازی کردیم و پیش‌نویس سند توسعه اقتصاد دیجیتال استان به عنوان خروجی این کارگروه با همکاری بخش خصوصی و دولتی تدوین شده است.

وی از تاکید استاندار کرمانشاه مبنی بر اینکه استان باید به قطب اقتصاد دیجیتال تبدیل شود یاد کرد و افزود: این موضوع اگرچه هدف گذاری بزرگی است، اما دور از ذهن نیست.

وی گفت: برای استانی مانند کرمانشاه با این نرخ بیکاری، اقتصاد دیجیتال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا اشتغالزایی در این حوزه یک دهم سایر بخش‌ها از جمله صنعت سرمایه اولیه نیاز دارد، اما بازدهی آن بسیار بیشتر است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه تحقق اقتصاد دیجیتال را نیازمند همکاری بخش‌های مختلف دانست و گفت: این امر با دستور و سند به تنهایی تحقق نمی‌یابد.

باید به سمت صادرات خدمات فنی مهندسی برویم

بهنام کرجی رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان کرمانشاه هم از ظرفیت خوبی که در حوزه اقتصاد دیجیتال در کرمانشاه داریم یاد کرد و گفت: در استان حدود ۳۰۰ شرکت در حوزه‌های مختلف سخت افزار، نرم افزار و ... در حوزه کسب و کارهای دیجیتال فعالیت دارند.

وی ابراز امیدواری کرد، انعقاد تفاهم نامه همکاری با اتاق بازرگانی و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به ارتقا دانش و توانمندی کسب و کارهای دیجیتال کرمانشاه کمک کند.

کرجی ایجاد تعامل سازنده و بدون واسطه کسب و کارهای دیجیتال و بنگاه‌های اقتصادی را نیز برای پیشبرد اهداف هر دو بخش ضروری دانست و گفت: امیدواریم با تحقق این تفاهم نامه در سال آینده شاهد صادرات خدمات فنی مهندسی و IT از کرمانشاه به کشورهای منطقه خصوصا عراق و ترکیه باشیم.

این تفاهم نامه همکاری در ۹ بند و برای مدت دو سال منعقد شده و تعهدات هر بخش در آن مشخص است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار