سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه خدمات درمانی و دارویی بیمه شدگان صندوق بیماران صعب العلاج بیمه سلامت ۱۰۰ درصد رایگان است، گفت: تاکنون ۶ هزار و ۸۶ بیمار صعب العلاج در استان کرمانشاه زیر پوشش این صندوق قرار گرفته اند.
کد خبر: ۱۰۸۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳ 21 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «رضا تحویلیان» افزود: پرونده ثبت و نشان دار شدن ۱۲۹ بیمار صعب العلاج دیگر در سامانه بیمه سلامت استان در دست اقدام است و بزودی تحت پوشش صندوق بیماران صعب العلاج قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه صندوق بیماران صعب العلاج از افتخارات دولت سیزدهم در راستای کاهش دغدغه بیماران، خانواده و افراد جامعه است گفت: این صندوق از نیمه دوم امسال راه اندازی شده و تا این لحظه منشاء خدمات ویژه بسیاری در راستای کاهش آلام و درد بیماران صعب العلاج شده است.

تحویلیان در ادامه توضیح داد: صندوق بیماران صعب العلاج ۱۰۷ بیماری را تحت پوشش قرار می دهد و خدمات ویژه به این بیماران مانند ۱۰۰ درصد هزینه های داروی و درمانی مراکز دولتی و ۸۰ درصد بخش خصوصی را پرداخت می کند و حتی اگر بیماران تحت پوشش در بخش خصوصی هزینه ای را متقبل شوند و با آوردن اسناد ۸۰ درصد آن را پرداخت می کند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه همچنین به پرداخت هزینه های تجهیزات و لوزام پزشکی، توانبخشی و بازتوانی، پرستاری، ویزیت در منزل و دیکر خدمات این صندوق به بیماران صعب العلاج اشاره کرد و گفت: این صندوق با صندوق بیماران خاص سالهای قبل که تنها به ۶ نوع بیماری خدمات ارایه می داد اصلا قابل مقایسه نیست.

تحویلیان در بخش دیگری از سخنان خود از اعتبار پنج هزار میلیارد تومانی صندوق بیماران صعب العلاج خبر داد و گفت: جا دارد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بابت این اعتبار قدردانی کنیم.

وی در ادامه به پرداخت ۵۷۰ میلیون تومان پرداخت هزینه درمان به بیماران صعب العلاج در استان در این مدت اشاره کرد و گفت: تا پایان هفته آینده نیز یک میلیارد تومان دیگر به حساب آنها واریز خواهد شد.

تحویلیان در بخش دیگری از صحبت های خود همچنین یکی دیگر از مزایای صندوق بیماران صعب العلاج را پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد به بیماران تحت پوشش دانست و از فراهم شدن مقدمات پرداخت این تسهیلات در استان با کمک دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

وی اضافه کرد: در قالب این تسهیلات وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان به بیماران صعب العلاج پرداخت می شود.

۶۳ درصد کرمانشاهی‌ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه تعداد افراد تحت پوشش این بیمه در استان را یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر معادل ۶۳.۵ درصد از جمعیت استان عنوان کرد.

تحویلیان گفت: افراد تحت پوشش بیمه از طریق پنج صندوق و نوع بیمه خدمات خود را دریافت می کنند به عنوان مثال کارکنان دولت ۱۴۳ هزار نفر، روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، ۵۲۱ هزار نفر، سایر اقشار هم بیش از ۹۷ هزار نفر بطوریکه مددجویان کمیته امداد بیش از ۴۱ هزار نفر، ایثارگران بیش از ۴۰ هزار نفر، مددجویان بهزیستی بیش از ۱۶ هزار نفر و همچنین ۳۸۶ نفر از طلاب و روحانیون هم تحت حمایت بیمه سلامت هستند که دفترچه خود را به صورت رایگان دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۴ مرکز درمانی با بیمه سلامت قرارداد همکاری دارند و ۳۲ دفتر پیشخوان هم به نمایندگی از بیمه سلامت کارهای عقد قرارداد، تمدید و ثبت نام را انجام می دهند، گفت: در همه شهرستان های استان به جز گیلانغرب، قصرشیرین، دالاهو و روانسر، شعب بیمه سلامت حضور دارند و در شهرستان هایی هم که شعبه نداریم، دفاتر پیشخوان این وظیفه را بر عهده دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار