رئیس هیئت کبدی استان کرمانشاه گفت: دو کبدی کار کرمانشاهی به اردوی تیم ملی دعوت شدند و کبدی کرمانشاه در رده سوم کشوری قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۸۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷ 17 January 2023

مختار صیدی درگفتگوبا خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: علی مرادقلی و محمد نصرتی دو ورزشکار کبدی کاراستان کرمانشاه می باشند که به اردوی تیم ملی دعوت شدند، این اردوازتاریخ۱۸ آذرماه تا۱۱بهمن درآکادمی المپیک تهران،جهت انتخاب ۱۲ بازیکن نهایی برای شرکت در بازی های آسیایی هانگژو چین می باشد.

وی افزود:علاوه براین دو بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی، یک بازیکن به نام میلاد احمدی که مدافع عنوان قهرمانی جوانان جهان در دوره پیش بوده هم به دلیل مصدومیت در این اردو غایب است ولی در اردوی بعدی اضافه خواهد شد،همینطور محمد قربانی که از دیگر ملی پوشان دوره گذشته بازی های آسیایی می باشد و در حال حاضر در لیگ ستارگان جهان هم حضور دارد،در اردوی بعدی به جمع ملی پوشان اضافه می شود.

وی ادامه داد: از بین چهار کبدی کار مطرح کرمانشاهی میلاد احمدی ،محمد قربانی ومحمد نصرتی ،شانس بیشتری برای ماندن در اردوی های پیش روی  تیم ملی دارند،و انتظار می رود حداقل دونفر از بازیکنان در لیست نهایی اعزام به رقابت های آسیایی هانگژو چین قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد:در اردوی های آخر قبل از اعزام رقابت میان ملی پوشان حاضر در اردوی تیم ملی سخت ونفس گیر می شود و بسیاری از دعوت شدگان خط می خورند و درنهایت ۱۲ نفراعزام می شوند که انتخاب این ۱۲ نفربستگی به شایستگی ، حجم تمرین ونظر مربیان برای انتخاب بازیکنان پست مدافع یا مهاجم است و بازیکنانی که در دو پست فعالیت می کنند شانس بیشتری برای حضور در جمع این ۱۲ نفردارند.

رئیس هیات کبدی استان کرمانشاه در خصوص کبدی بانوان عنوان کرد:کبدی بانوان استان کرمانشاه رقابت تنگاتنگی با کبدی آقایان دارد و متاسفانه بسیاری از بانوانان کبدی کار کرمانشاهی به استان های تهران والبرز مهاجرت کرده اند و در حال حاضر سه نفر از بانوان کبدی کار کرمانشاهی در اردوی تیم ملی حضور دارند.

صیدی تاکید کرد:خوشبختانه کبدی کرمانشاه از قطب های مهم کبدی در سطح کشور است و در رده سوم  کبدی کشور قرار داریم و به طور مستمر کبدی کارهای کرمانشاهی در بخش آقایان و بانوان و جوانان و سرکل کبدی در اردوی های تیم ملی حضور دارند وتوانستیم مقام دوم کشوری را در سرکل کبدی که یکی از زیر مجموعه های کبدی است کسب کنیم ،اما متاسفانه امکانات و زیرساخت های محدودی داریم وخانواده ها به ورزش کبدی به عنوان یک رشته خشن نگاه می کنند همین موجب کم شدن طرفداران این رشته ورزشی شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار