مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: "بیمه زنان خانه دار" در استان کرمانشاه با استقبال قابل قبولی همراه بوده و مزایای چشمگیری دارد.
کد خبر: ۱۰۸۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷ 17 January 2023

اسکندر کاکایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بیمه زنان خانه دار در سه نرخ انجام می‌شود که شامل ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد است در نرخ ۱۲ درصد هزینه بیمه ۵۰۰ هزار تومان در نرخ ۱۴ درصد ۶۰۰ هزار تومان و در ۱۸ درصد ۷۵۰ هزار تومان است.

وی در خصوص مزایای این بیمه افزود: نرخ ۱۸ درصد بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت، نرخ ۱۴ درصد بازنشستگی و فوت و نرخ ۱۲ درصد فقط بازنشستگی را شامل می‌شود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: درمان (دفترچه) در این نوع بیمه اختیاری است فرد اگر از طریق همسر دفترچه نداشته باشد می‌تواند بابت هر دفترچه ۹۲ هزار تومان در ماه پرداخت کند و در صورت تحت پوشش بیمه نبودن همسر، برای فرزندان هم امکان تهیه دفترچه بیمه (درمان) وجود دارد.

وی گفت: این نوع بیمه با استقبال خوبی در استان رو به رو شده و مزایای قابل قبولی دارد حسن مهم این نوع بیمه این است که زن خانه دار می‌تواند همزمان از بیمه همسر و بیمه خود استفاده کند.

کاکایی تاکید کرد: در این نوع بیمه فرزندان هم می‌توانند همزمان حقوق پدر و مادر را دریافت کنند و چنانچه همسر یک زن خانه دار فوت کند حقوق خود را می‌تواند به زندگی جدید انتقال دهد و قطع نخواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار