استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه مسکن را به عنوان یکی از پیشران های اشتغال و رفاه مردم می بینیم.
کد خبر: ۱۰۸۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹ 16 January 2023

مسکن در استان کرمانشاه یکی از پیشران های اشتغال و رفاه مردم استبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمد طیب صحرایی در بیست و چهارمین نشست شورای مسکن که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در مساله مهمی به نام مسکن باید مدیریت فراگیر داشته باشیم زیرا جزیره ای دیدن ما را به نتیجه نخواهد رساند توقع من این است که کار به صورت فرایندی طراحی شود و برای اجرای فرایند به یک سیستم احتیاج داریم.

وی با بیان اینکه موارد کلیدی و مهم در طرح نهضت ملی مسکن باید در جلسات این چنینی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: تامین زمین یکی از موارد مهم است
و در این زمینه تلاش زیادی صورت گرفته که قابل قبول است و در 10 روز باقیمانده به اتمام فرصت داده شده به سرانجام می رسد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ما در استان مسکن را به عنوان یکی از پیشران های بی بدیل اشتغال و رفاه مردم می بینیم ادامه داد: قبل از تحویل خانه چرخ صنعت و اشتغال و رفاه مردم به گردش در می آید و پس از آن مردم خانه دار می شوند.

وی با بیان اینکه اکنون آمار مسکن در استان آمار خوبی نیست، تصریح کرد: مسئولین در برخی شهرستان ها که آمار مسکن صفر است باید اعلام کنند چرا این آمار پیشرفت نداشته و باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی گفت: در استان باید یک رقابت سالم و قانونی وجود داشته باشد برای ساخت مسکن با سه ویژگی کیفیت سرعت و قیمت رو به خواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که باید یک تعریف روشن از مسکن داشته باشیم
و بر اساس آیات قرآن مسکن محل عبادت و آرامش است پس لازم است نکات مهم در این راستا را مد نظر قرار دهیم.

وی در خصوص تامین زمین این پروژه یادآور شد: زمین را با دو سه عامل اصلی انتخاب می کنیم مواردی از جمله کاهش قیمت که دستگاه های دولتی باید همراهی کنند و زمین لازم را در اختیار اجرای این پروژه قرار دهند نظام ترجیح سازی را جمع بندی کنند و نیروی انسانی را مورد توجه قرار دهند تا نیروی انسانی به شکل توانمند و نظام مند به کار گرفته شود و در منابع مالی هم تسهیل گری در اوج باشد

وی با اشاره به موضوع شهرسازی تاکید کرد: موضوع تراکم، جایابی صحیح، بافت فرسوده، تثبیت جمعیت و تمرکز زدایی را جدی بگیریم. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار