تشریح وضعیت استان از زبان استاندار
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن اعلام عادی شدن شرایط استان ناشی از مشکلات ایجاد شده پس از بارش برف سنگین، توضیحاتی در خصوص برخی اخبار منتشر شده درباره انتقادات وی بیان کرد.
کد خبر: ۱۰۸۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵ 12 January 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده، با اشاره به وضعیت پیش آمده در استان گفت: بارش برف از حداقل ۱۰ سال پیش تاکنون در استان کم سابقه یا بی سابقه بود به گونه‌ای که در برخی مناطق سردسیری مانند جلاله و دیگر مناطق روستایی بالای یک متر برف بارید و البته این بارش‌های سنگین اختلالات زیادی در خدمات رسانی ایجاد کرد.

احمدزاده ادامه داد: بارش‌ها در برخی مناطق چنان سنگین بود که مسیر مواصلاتی یاسوج، شیراز علی رغم پای کار بودن راهداران با همه تجهیزات موجود و برف روبی و نمک پاشی، اما برای ساعاتی قطع شد.

وی افزود: در مسیر اصفهان، یاسوج بارش سنگین برف و انسداد جاده به وسیله چند خودروی سنگین، تردد برای ساعاتی قطع شد و مجبور شدیم تردد در مسیر را از مبدا مرکز استان و با درخواست از چهارمحال و بختیاری مسدود کنیم تا مشکل برطرف شد.

استاندار ادامه داد: متاسفانه برق به دلیل شکستگی پایه‌ها و پاره شدن سیم های خطوط انتقال قطع شد و در ادامه مشکلات دیگری از جمله قطع آب را در پی داشت تا جایی که در «تنگ کناره» قطعی برق باعث از مدار خارج شدن ۸ پمپ برداشت از چاه‌های تولید آب شرب شد.

وی با اشاره برداشت و انعکاسی که از سخنانش در ستاد مدیریت بحران مطرح شد ، گفت : ایرادی که من وارد کردم مربوط به سرعت اقدامات بود ، چون این دولت با دولت‌های دیگر تفاوت دارد و کاری که دیگران تا هفته‌ها در این شرایط انجام نمی‌دادند من انتظار داشتم به صورت جهادی در سریع‌ترین زمان ممکن رخ دهد.

کهگیلویه و بویراحمد به شرایط عادی برگشت / توضیح احمدزاده در خصوص برخی خبر‌های منتشر شده در رسانه‌ها / ماجرای مدیری که ۷۲ ساعت نخوابید + فیلم

احمدزاده ادامه داد: همه دولت‌ها در انجام کار‌ها تلاش‌های خود را انجام می‌دادند، اما قرار نیست که این دولت که جهادی اقدام می‌کند مانند دولت‌های گذشته خدمات را پس از هفته‌ها یا روز‌ها به مدار برگرداند.

وی گفت: بخشی از انتقادات من مربوط به زیرساخت‌ها است چرا که بسیاری از مشکلات ایجاد شده مربوط به فرسودگی تجهیزات است چرا که متاسفانه در گذشته اصلا به بروزرسانی این زیرساخت‌ها توجه نشده است. اما تلاش می‌کنیم که در این دولت این زیرساخت‌های فرسوده نوسازی شوند.

احمدزاده ادامه داد: نیرو‌های ما همه از لحظه اول پای کار بودند و حتی مدیر کل مدیریت بحران ما به مدت ۷۲ ساعت حتی یک لحظه نخوابید ، هلال احمر ، راهداری و دیگر دستگاه‌ها کاملا در میدان بودند ، اما سوال من این است که چرا باید در وقوع چنین بحران‌هایی مخازن اب ما توان ذخیره سازی و تامین آب برای مدت دو یا سه روز جهت مدیریت بحران را نداشته باشند؟

استاندار گفت: قرار نیست مدیران این دولت همانند مدیران گذشته عمل کنند بلکه باید کاری را که قرار است طی ۲۴ ساعت انجام دهند در این دولت با کار جهادی در یک نیمروز حل کنند.

وی ادامه داد: با همه این مشکلات، اما از روز گذشته وضعیت استان به حالت عادی برگشت. وقتی از شرایط عادی صحبت می‌کنیم منظور ما شامل اقدامات جهادی در مناطق صعب العبور می‌شود که در گذشته بازگشت چنین خدماتی مانند بازگشایی راه‌های روستایی، وصل شدن جریان آب و برق و تلفن هفته‌ها طول می‌کشید.

توضیح احمدزاده در خصوص برخی خبر‌های منتشر شده در رسانه‌ها

مدیری که سه شبانه روز نخوابید!

استاندار در بخش پایانی سخنان خود با پای کار خواندن مدیریت بحران افزود : مدیر کل مدیریت بحران ما بیان کرد که به والله از شب بارش برف تاکنون به مدت سه شبانه روز حتی یک ساعت  هم نخوابیدم . اینجور نیست که کسی کوتاهی کرده باشد اما انتظار دولت جهادی از ما این است که کار جهادی انجام دهیم . در واقه رئیس جمهور از من استاندار و مدیرانش کار جهادی است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار