رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ارتقا کمی و کیفی کشاورزی استان کرمانشاه نیازمند بهره وری از فناوری‌های روز و تکنولوژی‌های جدید است.
کد خبر: ۱۰۸۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶ 10 January 2023

ایرج بهرامی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص ضرورت ورود شرکت‌های دانش بنیان به حوزه کشاورزی اظهار کرد: بخش کشاورزی سهم مهمی در تولید ناخالص داخلی کشور دارد و خصوصا در استان کرمانشاه که یکی از قطب‌های کشاورزی است این نقش بسیار پر رنگ‌تر است، در حوزه اشتغال و امنیت غذایی و افزایش درآمد سرانه مردم استان کشاورزی نقش بسیار مهمی دارد.

وی افزود: با توجه به این نقش بسیار مهم می‌طلبد نگاه ویژه‌ای به ارتقا کمی و کیفی کشاورزی استان داشته باشیم برای اینکه به این هدف برسیم هیچ راهی نداریم مگر اینکه از فناوری‌های روز و تکنولوژی‌های جدید در حوزه کشاورزی بهره ببریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: متاسفانه یکی از مشکلات کشور و استان کرمانشاه فاصله با کشاورزی روز دنیا است و از فناوری‌ها کم استفاده کردیم البته در طول سال‌های اخیر کار‌های خوبی در حوزه کشاورزی دانش بنیان شده، اما لزوم توجه بیشتر به این موضوع حائز اهمیت است که ما حداکثر بهره وری را از منابع آب و خاک داشته باشیم.

وی گفت: برای اینکه بخواهیم کشاورزی مبتنی بر حداکثر بهره وری و ارتقا سطح کمی و کیفی داشته باشیم لازم است از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم که در حال حاضر ٨ شرکت دانش بنیان در استان کرمانشاه داریم که تا پایان سال هم افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: این شرکت‌ها بیشتر در حوزه ماشین آلات کشاورزی، بافت کشاورزی در زمینه گیاه پزشکی و تامین سموم مورد نیاز فعالیت می‌کنند.

بهرامی تاکید کرد: تمام برنامه ریزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی این است که با همکاری پارک علم و فناوری و سایر دستگاه‌های ذیربط برنامه‌ای فراهم کند که این شرکت‌های دانش بنیان ورود پیدا کنند و به کشاورزان و بهره برداران کشاورزی در تمام زمینه‌های فعالیت از جمله باغداری، زراعت، دامداری، مرغداری‌ها صنایع تبدیلی و .. کمک کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار