فرماندار هرسین با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی ازدواج آسان گفت: بالا رفتن سن‌ ازدواج از آسیب های حوزه جمعیت است.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶ 09 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر سید برزو موسوی چشمه کبودی اظهار کرد: جلسات کمیته ازدواج جوانان به صورت منظم در هرسین برگزار می‌شود و ضرورت دارد بر فرهنگ سازی ازدواج آسان تاکید شود.

وی افزود: اعضای ستاد باید تمام تلاش خود را بر فراهم سازی بسترهای ازدواج آسان و به جا آوردن سنت پیامبر (ص) را با توجه به فرهنگ شهرستان به کار گیرند.

فرماندار هرسین تصریح کرد: مسئله ازدواج در اسلام به حدی مورد توجه و اهمیت است که تحقق آن را در روایات به مثابه با احراز نیمی از دین ذکر کرده‌اند.

موسوی چشمه کبودی بیان کرد: جمعیت جوان و هوشمند جامعه و کشور را به سمت پیشرفت و توسعه سوق می‌دهد و از طرفی بالا رفتن سن ازدواج و تجرد از آسیب‌های حوزه جمعیت است.

وی ادامه داد: نهادها و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند به ترویج ازدواج آسان در جامعه کمک کنند و سنت‌های نابجا و افزایش تشریفات با صرف هزینه‌های سنگین و سرسام آور بخشی دیگر از مشکلات ازدواج جوانان است.

فرماندار هرسین گفت: از مهمترین مشکلات پیش روی زوج‌های جوان عدم پرداخت به موقع تسهیلات و سختگیری در بحث ضامن وام ازدواج است که در صورت پرداخت در زمان مورد نیاز مشکلات مالی زوج‌ها رفع می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار