امام جمعه دهدشت:
ارگ از مظاهر منکرات است؛ چون الفاظ و اشعاری که توسط نوازندگان بیان می شود باعث تحریک و تهیج می شود
کد خبر: ۱۰۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 09 October 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،امام جمعه دهدشت ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه محرم بر لزوم برگزاری هر چه با شکوه مجالس عزاداری تاکید کرد و گفت: سبک عزاداری و نوحه‌سرایی متین و به دور از غلو باشد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: در محافل عزاداری محرم سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا و مداحی در شان اباعبدالله گنجانده شود.

حسینی با تبیین فلسفه قیام عاشورایی امام حسین(ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف آن حضرت برشمرد و افزود: امروز همه ما وظیفه داریم با منکرات اخلاقی، سیاسی، مدیریتی و علمی در جامعه مقابله کنیم.

امام جمعه دهدشت با بیان این که بدعت، انحراف و سرکوب ارزش های الهی زمینه قیام را فراهم کرده بود خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای احیای ارزش ها و برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر آن مسیر را طی کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با اشاره به رواج منکرات در برگزاری مجالس عروسی نواختن ارگ در این مجالس را ممنوع دانست و تصریح کرد: ارگ از مظاهر منکرات است؛ چون الفاظ و اشعاری که توسط نوازندگان بیان می شود باعث تحریک و تهیج می شود.

حسینی در ادامه عنوان کرد: امروز متاسفانه انسان هایی را می بینیم که اهل نماز و انجام واجبات دینی هستند اما در مقابل منکرات بی تفاوت هستند و سکوت می کنند.

خطیب جمعه دهدشت افزود: وقتی بی تفاوت باشیم فجایع رخ می دهد و ستمگران بر مردم مسلط خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار