رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک گفت:اداره کل راه و شهرسازی در قیمت‌گذاری و تعیین مساحت ۲۳ هکتار زمینی که باید به شهرداری واگذار شود همکاری لازم را ندارد.
کد خبر: ۱۰۸۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵ 02 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، سیدوحید میرنظامی افزود: مسئولان اداره کل راه و شهرسازی در قیمت‌گذاری و تعیین مساحت ۲۳ هکتار زمینی که باید به شهرداری واگذار شود همکاری لازم را ندارند و به‌تازگی این بحث را مطرح کرده‌اند که واگذاری زمین باید در قالب مزایده صورت بگیرد و شهرداری نیز به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان می‌تواند قیمت پیشنهادی خود را ارائه دهد.
وی یادآورشد: در واقع این دستگاه یک نگاه اقتصادی به پروژه دره گردو دارد، در حالی که هدف اصلی شهرداری و شورای اسلامی شهر افزایش نشاط اجتماعی و رضایتمندی شهروندان است و ما نمی‌توانیم با پولی که از جیب مردم تأمین می‌شود، هزینه گزافی برای تأمین زمین پرداخت کنیم.
وی ادامه داد: در خصوص پروژه دره گردو جلسات مختلفی در معاونت عمرانی استانداری برگزار می‌شد که این جلسات نیز متوقف شده است و از آنجا که اختیارات مدیریت شهری محدود است، اگر مدیران ارشد استان برای تملک این اراضی شورای اسلامی شهر را یاری ندهند، پروژه عملیاتی نخواهد شد.
رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: به‌رغم شرایط موجود، معطل اداره راه و شهرسازی نماندیم، چراکه بخش‌هایی از این زمین در اختیار منابع طبیعی و اوقاف است که شهرداری با این دستگاه‌ها مشکل دارد و بخش کوچکی نیز در اختیار خود شهرداری قرار گرفته است که پیمانکار در آن مشغول فعالیت است تا تأسیسات گردشگری همچون پل معلق، تله فیش و بازی‌های ترکیبی ایجاد شود و در بودجه نیز همان‌طور که در سال جاری مبلغ مناسبی به این پروژه اختصاص یافت، در سال آینده نیز همین روند ادامه خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار