استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه توجه و رونق گردشگری یکی از مولفه‌های مهم تولید و اشتغال در استان است، گفت: کارهای مهم و بزرگی برای توسعه گردشگری استان در نظر گرفته شده که فراخوان ملی برای شناسایی ظرفیت‌ها و برگزاری جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای در این حوزه در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۸۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵ 01 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محمدطیب صحرایی» در دیدار مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران با بیان اینکه ایجاد اشتغال از اولویت های مهم و قطعی استان است، اظهار داشت: اگر بخواهیم کار اقتصادی انجام دهیم و به دنبال ایجاد اشتغال در استان باشیم یکی از مولفه های مهم و بی بدیل آن، توجه به پیشرفت فضای گردشگری در کرمانشاه است چرا که مشکل بیکاری در استان مساله بسیار مهمی است که باید با تمام توان در راستای حل آن اقدام کنیم.

توجه همه ادارات، نهادها، ارگان ها و نیروی انتظامی به موضوع گردشگری ضروری است

مقام عالی استان با تاکید بر ضرورت توجه همه ادارات، نهادها، ارگان ها و نیروی انتظامی به موضوع گردشگری استان اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال در استان همه باید یک خیز و گام بلند در راستای رشد گردشگری استان برداریم و این موضوع در جلسه ای که هفته اخیر با فرمانداران و مجموعه های فرهنگی و خدماتی و همچنین نیروی انتظامی داشته ایم، تاکید شده است.

وی با تاکید بر ایجاد امکانات خدماتی و رفاهی در مجموعه های فرهنگی و میراثی استان، گفت: برای توسعه بخش گردشگری استان نیازمند احداث چندین هتل و مراکز اقامتی مطابق با استانداردهای گردشگری با ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب هستیم که این موضوع باید در دستور کار دستگاه های اجرایی ذیربط قرار گیرد.

صحرایی با تاکید بر توسعه ظرفیت های بوم گردی و گردشگری مذهبی با توجه به مراسم اربعین خاطرنشان کرد: برای برگزاری اربعین در سال آینده باید زائرسراها و امکانات مختلف اقامتی و رفاهی در استان ایجاد شود و همچنین برای درگیرشدن همه دستگاه ها در موضوع گردشگری بزودی یک کارگروه بزرگ در استان با محوریت گردشگری تشکیل خواهد شد و در این کارگروه وظیفه هر کدام از دستگاه ها مشخص می شود و همه باید نسبت به انجام تعهدات خود باید پاسخگو باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه تعطیلی ادارات استان در پنچ شنبه ها موضوع خوبی است اما برای انجام آن ابتدا باید شرایط لازم فراهم شود، گفت: تعطیلی پنچ شنبه ها برای سفر گردشگری هم استانی ها می تواند موضوع خوبی باشد اما برای انجام آن ابتدا باید امکانات رفاهی و اقامتی مناسب با در نظر گرفتن برخی تخفیفات برای مردم ایجاد شود.

توسعه گردشگری نیازمند خلاقیت و تلاش است

صحرایی تصریح کرد: با ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی برای مردم، هم توسعه گردشگری در استان شکل خواهد گرفت و هم اینکه رونق اقتصادی در جامعه ایجاد می شود بنابراین برای تحقق این موضوع باید تعریف مشخصی از امکانات موجود داشته باشیم.

وی همچنین خواستار راه اندازی سامانه گردشگری در استان شد و گفت: این سامانه باید معرف ظرفیت های گردشگری استان برای گردشگران باشد که هر مسافری، کرمانشاه را برای سفر گردشگری انتخاب می کند به راحتی متوجه شود هر مکان در استان دارای چه امکانات اقامتی و رفاهی است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه توسعه گردشگری با گفتگو محقق نمی شود بلکه نیازمند خلاقیت و تلاش است، گفت: موضوع گردشگری برای مدیریت ارشد استان یک اولویت مهم است و در خصوص آن کلیشه ای و گذرا صحبت نمی کنیم و با جدیت و عملیاتی برای توسعه آن اقدام خواهد شد.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، ۲ اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار