معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه از تشکیل ۱۹۱۰ پرونده تخلیه منازل اجاره‌ای در کرمانشاه در ۹ ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵ 31 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا منوچهر فتاحی به تشریح عملکرد شعب شورای حل اختلاف استان طی ۹ ماهه امسال پرداخت و اظهارکرد: طی این مدت ۸۱ هزار و ۸۵۷ پرونده قضایی وارد شعب حل اختلاف استان شده است.

وی تعداد پرونده‌های مختومه شده طی این مدت را ۸۲ هزار و ۶۵۷ پرونده اعلام کرد و افزود: ۲۲ هزار و ۹۸۴ فقره از پرونده‌های مختومه شده، به سازش منتهی شده که رقم بالا و قابل توجهی است.

معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری استان تعداد پرونده‌های در حال رسیدگی در شعب شورای حل اختلاف استان را نیز ۶۶۸۷ فقره اعلام کرد.

وی بیشترین فراوانی پرونده‌های مطرح شده در شعب شورای حل اختلاف را مربوط به تخلیه از اعیان مستاجر عنوان کرد و گفت: یکی از پرچالش‌ترین و مهمترین پرونده‌ها در شعب شورای حل اختلاف که آمار آنها طی مدت شیوع کرونا افزایش یافت، پرونده های مربوط به تخلیه اعیان از مستاجر بود.

فتاحی اعلام کرد: طی ۹ ماهه امسال ۱۹۱۰ درخواست صدور تخلیه در سطح شعب شورای حل اختلاف استان مطرح شده و ۱۹۱۷ فقره پرونده مختومه شده که هفت مورد آن مربوط به سال قبل بوده است.

به گفته این مسئول، حدود ۳۴ درصد از پرونده‌های درخواست صدور تخلیه منجر به سازش بین مستاجر و موجر شده است.

وی یادآورشد: به دنبال تاثیرات منفی شیوع بیماری کرونا بر بسیاری از کسب و کارها، مصوباتی از سوی ستاد ملی کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در حمایت از مستاجرین در آن ایام به تصویب رسید و اعلام شد که پایان این مصوبه زمانی خواهد بود که وزارت بهداشت پایان کرونا را رسما اعلام کند.

معاون قضایی و توسعه حل اختلاف استان افزود: از آنجایی که هنوز وزارت بهداشت پایان کرونا را رسما اعلام نکرده، بنابراین این مصوبه کماکان درحال اجرا است و طبق آن اجاره منزل مسکونی از سوی مستاجرین به مدت یکسال با افزایش ۲۵ درصدی اجاره بها به صورت  خودکار تمدید می‌شود.  

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار