مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هم اینک شمار اعضای صندوق اعتباری هنر در خراسان رضوی به چهار هزار و ۶۱۲ نفر رسیده که از خدمات این صندوق بهره مند شدند.
کد خبر: ۱۰۸۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ 28 December 2022

به گزارش تابناک رضوی، محمد حسین زاده با بیان اینکه هم اکنون ۴۶۱۲ نفر در خراسان رضوی از خدمات صندوق اعتباری هنر بهره‌مند شدند، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذرماه، فرآیند عضویت و تمدید عضویت ۸۸۷ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت استان توسط این دبیرخانه پیگیری شده و شمار عضویت‌ها در صندوق اعتباری هنر افزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: با توجه به ضرورت بررسی پرونده‌های متقاضیان عضویت و تمدید آن در کارگروه‌های تخصصی این دبیرخانه، تاکنون ۱۲ نشست از کارگروه‌های تخصصی در رشته‌های هنری از جمله هنرهای نمایشی، موسیقی، تجسمی و نیز فعالان سینمایی و شعر و ادب تشکیل شده و پرونده ۴۱۸ نفر از متقاضیان این طرح مورد رسیدگی قرار گرفته است که از این تعداد فرآیند تمدید و عضویت ۵۰ نفر از چهره‌های شاخص و نامدار استان انجام و تسهیل شده است.

وی گفت: بنا به درخواست اعضای صندوق اعتباری هنر ساکن در استان به منظور بهره مندی از مزایای بیمه، درخواست ۲۷۱ نفر از اعضای فعال صندوق پیگیری و انجام شده است که از این تعداد، معرفی نامه ۲۲۰ نفر تحویل شأن شده، در این راستا مجموع اعضای برخوردار از بیمه نویسندگان و هنرمندان در استان به ۲ هزار و ۱۸۵ نفر رسیده است.

حسین زاده در خصوص فرآیندهای ثبت نام، اطلاع رسانی، تحویل و توزیع هنرکارت به اعضای صندوق اعتباری هنر در خراسان رضوی نیز گفت: طی ۱۱ مرحله، تعداد ۵۰۱ هنرکارت به ذی نفعان صندوق اعتباری هنر در استان اعطا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: درخواست ۹۷ نفر از اعضای واجد شرایط در خراسان رضوی برای دریافت تسهیلات یا کمک بلاعوض از محل طرح‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته که طی فرآیندهای اداری و تخصیص اعتبار به صندوق اعتباری هنر ارسال شده است.

وی با اشاره به اعضای حائز شرایط اولیه برای دریافت کمک مستمری و درخواستهای انتقال کمک مستمری اعضای متوفی به بازماندگان قانونی دارای شرایط، گفت: در این خصوص از ابتدای سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۲ درخواست پذیرش، رسیدگی و ارسال شده و از این تعداد تاکنون کمک مستمری ۱۵ نفر برقرار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار