رییس اداره نهضت سوادآموزی سرپل‌ذهاب گفت: بیش از ۹۸ درصد مردم این شهرستان در گروه‌های سنی هدف ۱۰ تا ۴۹ سال باسواد هستند.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴ 26 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «رضا صفری» در آستانه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام (ره)، افزود: هم اکنون ۸۱۰ نفر در این شهرستان زیرپوشش آموزش باسوادی در دوره‌های مختلف هستند و فعالیت های سوادآموزی شهرستان در تحکیم سواد و کاربردی نمودن آن در گروه هدف ادامه دارد.

وی اظهار کرد: سواد آموزان هم اکنون در دوره سوادآموزی، تحکیم و مرحله انتقال هستند که سال گذشته نیز ۶۵۹ نفر تحت پوشش قرار گرفتند که بیش از ۷۵درصد قبولی داشته اند.

رئیس اداره نهضت سوادآموزی سرپل ذهاب در ادامه گفت: میزان باسوادی که در سال ۱۳۵۵در کشور ۴۸.۸ درصد بوده است این عدد امسال به ۹۶ درصد رسیده و این نشان دهنده رشد مناسب با وجود رشد فزاینده جمعیت است.

صفری افزود: یکی از نکات طلایی رشد سواد، فاصله باسوادی میان زنان و مردان به میزان۲۳.۴ درصد بوده که اکنون این عدد به ۶ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: همچنین فاصله باسوادی بین جمعیت شهری و روستایی از ۳۴.۵ درصد به ۱۱ درصد رسیده است.

صفری خاطرنشان کرد: با تلاش تلاشگران عرصه سوادآموزی در سرشماری سال ۹۵، نیز ۹۸ درصد مردم شهرستان سرپل‌ذهاب باسواد هستند.

رئیس اداره سوادآموزی سرپل ذهاب اضافه کرد: باسوادی در تکامل و شکل گیری شخصیت افراد و جامعه موثر است و در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ریشه‌کن کردن بیسوادی این مهم به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار